حمایت قاطع نماینده مجلس کویت از عملیات طوفان الاقصی
کد خبر: 4177583
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

حمایت قاطع نماینده مجلس کویت از عملیات طوفان الاقصی

نماینده مجلس کویت حمایت از مردم غزه را وظیفه‌ای اسلامی و انسانی دانست و از کسانی که در حقانیت مقاومت تشکیک می‌کنند انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، عبدالعزیز الصقعبی، نماینده مجلس ملی کویت تأکید کرد: حمایت از آرمان فلسطین و ایستادگی در کنار مردم فلسطین در مقابل تجاوزات اسرائیل و جنگ غزه، از طریق تظاهرات، اعتراض و حمایت در شبکه‌های اجتماعی یک وظیفه ملی، دینی و انسانی است.

الصقعبی در سخنانی خطاب به مردم کویت و به طور کلی حامیان آرمان فلسطین که در صفحه خود در شبکه «X» منتشر کرد، از موضع مردمی و رسمی کویت در ایستادگی در کنار مردم فلسطین در مقابله با اشغالگری قدردانی و از کسانی که نسبت به جناح‌های مقاومت فلسطین ایجاد شبهه می‌کنند انتقاد کرد.

الصقعبی گفت: اختلاف نظر شما با مقاومت، حماس، جهاد اسلامی و یا هر یک از جناح‌های فلسطینی در مورد رفتارهای گذشته‌شان هر چقدر هم زیاد باشد این اختلاف، ایستادن در کنار طرف مقابل را در حالی که در دل نبرد هستند، توجیه نمی‌کند، زیرا موضوع در اینجا صف‌بندی بین مسلمان و کافر متجاوز است و خداوند متعال می‌فرماید: و هر که از شما با آنها دوستی کند از آنهاست.

 به گفته الصقعبی ارتباط بین مردم کویت و فلسطین ارتباط  انسانی است؛ صحنه‌های شوکه شدن کودکان از صدای موشک، بیرون کشیدن نوزاد شیرخوارش توسط مادر از زیر آوار و پدری که بقایای پسرش را در کیسه حمل می‌کند طبیعتاً احساس درد در شما ایجاد می‌کند و این ارتباط همان چیزی است که کشوری مانند کلمبیا را که در آن سوی جهان قرار دارد، بر آن داشت تا سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کند. پس ما به عنوان عرب مسلمان چه کنیم. چه کسانی به این موضوع نزدیکترند؟

وی در پاسخ به کسانی که مقاومت را متهم به آغاز روند طوفان الاقصی می‌کنند که باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد، گفت: هرکس این سخنان را بگوید، تصور می‌کند که درگیری فلسطینی و صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 آغاز شده است.  حقیقت این است که درگیری خیلی زودتر و در 2 نوامبر 1917 آغاز شد و با صدور بیانیه بالفور وعده ایجاد سرزمینی برای رژیم صهیونیستی در فلسطین داده شد.

نماینده کویتی افزود: این وعده در 14 مه 1948 با اعلام تأسیس دولت اسرائیل و تشدید درگیر‌ی‌های 1967 و 1973، کشتار صبرا و شتیلا که منجر به کشته شدن بیش از 1300 شهید شد، تثبیت گردید.  بعد از این همه کشتار و تخلفاتی که اشغالگران طی بیش از هفت دهه مرتکب شدند چه انتظاری می‌رود ؟

این نماینده پارلمان کویت در پاسخ به کسانی که می‌گویند مقاومت ضعیف است و نباید در برابر اشغالگر قوی مقاومت می‌کرد، گفت: ما به عنوان کویتی در 2 آگوست 1990 با ساده‌ترین سلاح‌ها در برابر تهاجم وحشیانه صدام مقاومت کردیم. کویتی‌ها با یکی از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه روبرو بودند و ما افرادی بی‌دفاع بودیم و با قدرتی که داریم فکر نمی‌کردیم بتوانیم دوام بیاوریم، اما وطن عزیز است و  قدرت یا ضعف ملاک مقاومت در برابر اشغال نیست.

انتهای پیام
captcha