عزم جهادگران قرارگاه جهادی جنوب غرب تهران در رفع آلام نیازمندان
کد خبر: 4177093
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

عزم جهادگران قرارگاه جهادی جنوب غرب تهران در رفع آلام نیازمندان

جهادگران قرارگاه جهادی پهنه جنوب غرب تهران با ورود به حوزه نوسازی و احداث خانه برای نیازمندان و نیز توسعه امور فرهنگی این منطقه نسبت به رفع آلام نیازمندان اقدام کرده‌اند.

گروه جهادیقرارگاه جهادی پهنه‌ای جنوب غرب تهران مدت هشت سال است که فعالیت‌های خود را به صورت پهنه‌ای در این منطقه از پایتخت آغاز کرده و نسبت به محرومیت‌زدایی از نیازمندان این منطقه اقدام می‌کند. 

این قرارگاه پهنه‌ای که از ادغام چند گروه جهادی در منطقه جنوب غرب تهران ایجاد شده، توانسته تا با تجمیع برنامه‌های جهادی خود خدمات فراوانی را در حوزه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی به نیازمندان ارائه کند که تهیه خانه و نوسازی خانه نیازمندان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

جواد قربانی، مسئول قرارگاه پهنه‌‌ای جنوب غرب تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این قرارگاه پهنه‌ای اظهار کرد: قرارگاه پهنه‌ای جنوب غرب تهران فعالیت‌های دائمی خود در حوزه محرومیت‌زدایی را با ادغام چند گروه جهادی و تجمیع و تمرکز فعالیت‌های جهادی آغاز کرد.

قربانی ادامه داد: به همت فعالیت‌های مستر و مداوم اعضای این قرارگاه جهادی تاکنون 565 خانه نیازمندان نوسازی و تکمیل شده و تعدادی خانه نیز برای نیازمندان بی‌خانمانی که توانایی اجاره و یا تهیه خانه برای خود را ندارند، خریداری شده است.

مسئول قرارگاه پهنه‌‌ای جنوب غرب تهران با اشاره به اینکه این قرارگاه جهادی هیچ بودجه‌ای را از سازمان‌ یا نهادی دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: تمامی هزینه‌های این قرارگاه جهادی از سوی خیران و خیرخواهان نیک‌اندیش تأمین می‌شود. 

عزم جهادگران قرارگاه جهادی جنوب غرب تهران در رفع آلام نیازمندان

وی بیان کرد: همچنین به همت اعضای این قرارگاه جهادی، آشپزخانه مجهزی در محل قرارگاه ایجاد شده که روزانه نسبت به تهیه و توزیع هزاران پرس غذای گرم برای نیازمندان منطقه جنوب غرب تهران اقدام می‌کند.  

قربانی تصریح کرد: تاکنون موفق به ایجاد دو زورخانه در تهران شده‌ایم که یکی از این زورخانه‌ها در محل قرارگاه ایجاد شده است. ایجاد این مکان و نشر ارزش‌‌ها و منش پهلوانی در میان جوان باعث می‌شود تا به توسعه فرهنگی جامعه پرداخته و جوانان کشور با آسیب‌های اجتماعی کمتری برخورد کنند. این برنامه‌های فرهنگی باعث می‌شود تا نوجوانان و جوانان متدینی در جامعه حضور پیدا کنند. 

مسئول قرارگاه پهنه‌‌ای جنوب غرب تهران تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم قرارگاه جهادی جنوب غرب تهران ایجاد تیم رسانه‌ای قوی برای پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این قرارگاه است که تاکنون مستندها و برنامه‌های خوبی از این فعالیت‌ها ایجاد و در فضای مجازی منتشر شده است. 

قربانی در ادامه بیان کرد: تشکیل شبکه خیرین یکی از اقدامات مهم قرارگاه بوده است به نحوی که با ایجاد این شبکه، خیران فراوانی با فعالیت‌های قرارگاه آشنا شده و کمک‌های خود را برای رفع نیاز از نیازمندان در اختیار اعضای قرارگاه قرار داده‌اند. 

وی اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از محرومان از دیگر اقدامات این قراگاه بوده است که از این طریق توانستیم با شناسایی محرومان واقعی و نیازمند، برنامه‌های خود در راستای محرومیت‌زدایی از ایشان را هماهنگ کنیم. 

عزم جهادگران قرارگاه جهادی جنوب غرب تهران در رفع آلام نیازمندان

مسئول قرارگاه پهنه‌‌ای جنوب غرب تهران با بیان اینکه این قرارگاه به عنوان نمونه برتر قرارگاه کشوری، انتخاب و معرفی شده است، تصریح کرد: خدمات و فعالیت‌های جهادی این قرارگاه به استان تهران و پایتخت محدود نشده و تاکنون اردوهای جهادی فراوانی در استان‌های محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، زنجان، مازندران و ... برگزار کرده‌‌‌ایم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 400 نفر از جهادگران در این قرارگاه به محرومان خدمت می‌کنند، اظهار کرد: به توفیق الهی برنامه‌ها و خدمات قرارگاه جهادی پهنه‌ای جنوب غرب تهران همچنان ادامه داشته و بنا بر آن داریم تا برنامه‌های خود را در مناطق محروم کشور بیشتر کنیم تا بتوانیم در این زمینه گامی هر چند کوچک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی از کشور برداریم.

انتهای پیام
captcha