کاهش موارد ابتلا و افزایش فوتی‌های کرونا طی هفته گذشته
کد خبر: 4176950
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

کاهش موارد ابتلا و افزایش فوتی‌های کرونا طی هفته گذشته

طی هفت روز گذشته تعداد افراد مبتلا به کرونا در کشور کاهش یافته اما تعداد فوتی‌ها افزایش داشته و به 50 نفر رسیده است.

کاهش موارد ابتلا و افزایش فوتی‌های کرونا طی هفته گذشتهبه گزارش ایکنا به نقل از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت کرونا در کشور در بازه زمانی یکشنبه 23 تا شنبه 29 مهرماه را اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۹۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۷ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۴۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۳۴ دُز رسیده است.

از یکشنبه هفته گذشته تا روز گذشته ۲۹ مهرماه براساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۱۷ نفر آنها بستری شدند.

شناسایی هزار و ۵۹ بیمار جدید کووید۱۹ در هفته گذشته در حالی است که هفته قبل از آن هزار و ۲۴۴ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شده بودند. بر همین اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۲۱ هزار و ۳۰ نفر رسید.

متأسفانه در طول هفت روز گذشته (از یکشنبه ۲۳ تا شنبه ۲۹ مهرماه) ۵۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۵۳۰ نفر رسید. این در حالی است که در بازه زمانی هفته قبل‌تر(یکشنبه ۱۶ تا شنبه ۲۲ مهرماه) 44 بیمار فوت کردند.

خوشبختانه تاکنون هفت میلیون ۳۸۱ هزار و ۱۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 51 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تاکنون ۵۷ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
captcha