تشکیل قرارگاه نور در سپاه + صوت
کد خبر: 4175840
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
حجت‌الاسلام محمدهادی رضایی تشریح کرد:

تشکیل قرارگاه نور در سپاه + صوت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن این نیرو با اشاره به آغاز حرکت چشمگیر سپاه در حوزه قرآن در سال 1402 گفت: یکی از اقدامات تشکیل قرارگاه قرآنیِ نور است.

حرکت چشمگیر سپاه در حوزه قرآن؛ تشکیل قرارگاه قرآنیِ نور + صوت و عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه شب گذشته 24 مهرماه با حضور فرماندهان و مسئولان این نیرو برگزار شد.

در بخشی از این مراسم سرهنگ پاسدار شهرام عسکریان، معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی زمینی سپاه به ارائه گزارشی از این مسابقات قرآن پرداخت و گفت: این مسابقات از صبح دوشنبه 24 مهرماه با حضور 261 شرکت‌کننده شامل نیروهای رسمی، سرباز و وابسته(بازنشسته)آغاز شد و تا شامگاه همین روز ادامه داشت.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش بازنشستگان به مسابقات برای اولین بار افزود: قبل از شروع مسابقات و طی روزهای شنبه و یکشنبه کارگاه آموزشی برای حاضران برگزار شد. 

عسکریان همچنین به برگزاری نشست هم‌اندیشی با شرکت‌کنندگان اشاره و اظهار کرد: در این نشست برخی خواسته‌ها مطرح شد،‌ یکی از این دغدغه‌ها صورت گرفتن ارزیابی میدانیِ قرآنی بود. همکاران قرآنی ما درخواست دارند در کنار اقدامات رزم و دیگر اقدامات، یک ارزیابی میدانی از کارهای قرآنی هم اتفاق بیفتد. 

معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی زمینی سپاه بیان کرد: استفاده از ظرفیت بیشتر چهره‌های قرآنی در رده‌ها بخش دیگری از دغدغه‌های فعالان قرآنی نیروی زمینی سپاه است.‌ در برخی رده‌ها حمایت از ناحیه فرماندهان و مسئولان مطلوب بوده اما در برخی رده‌های دیگر همچنان مشکل داریم. 

وی در ادامه تصریح کرد: درخواست برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول سال، میزبانی رده‌ها از مسابقات، مسابقه‌محور نکردن فعالیت‌های قرآنی در نیروی زمینی سپاه، نخبه‌پروری قرآنی در رده‌ها و ... از دیگر دغدغه‌ها و درخواست‌های فعال قرآنی نیروی زمینی سپاه بوده است.

عسکریان در پایان به اجرای طرح «حفظ یک جزء قرآن» در نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: با تأکید و پیگیری‌های بسیار خوب نماینده محترم مقام معظم رهبری در نیروی زمینی سپاه طرح حفظ یک جزء قرآن در نیرو اجرا شده است. بر اساس این طرح هر کسی موفق شود در سال 1402 هر بخش از قرآن را حفظ کند به ازای هر جزء یک میلیون و 500 هزار تومان پاداش دریافت خواهد کرد. 

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در سخنانی با اشاره به شرایط فعلی مردم فلسطین و حملات سنگین رژیم صهیونیستی به غزه گفت:‌ در این مجلس قرآنی از خدای متعال می‌خواهیم وعده پیروزی حق بر باطل در قرآن را محقق گرداند و به حرمت قرآن این رنج و مصیبتی که از سوی رژیم جعلی اسرائیل بر عالم اسلام تحمیل شده است، تبدیل به موفقیت و پیروزی شود. البته نشانه‌های پیروزی در این حرکت هم کاملاً محسوس است.

وی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که در جلد دوم اصول کافی صفحه 104 آمده است اشاره کرد و گفت: پیامبر می‌فرماید «إنَّ أحَقَّ النّاسِ بِالصَّلاةِ الكَثيرَةِ فِي السِّرِّ وَالعَلانِيَةِ حامِلُ القُرآنِ، وإنَّ أحَقَّ النّاسِ بِالخُشوعِ الكَثيرِ فِي السِّرِّ وَالعَلانِيَةِ حامِلُ القُرآنِ ...» فرمود حاملان قرآن کریم از همه اقشار برای داشتن صفات پسندیده اولی‌تر هستند و باید خود را با این صفات بیارایند. زمانی که زمان و میدانِ عمل به واجبات الهی است، باز هم پیشگامان این مسیر باید حافظان و حاملان قرآن باشند. حق و قاعده این است که کسی که حامل قرآن است و با قرآن همراه است هم در باطن، هم در ظاهر و هم در میدان عمل در صف مقدم باشد. 

رضایی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در ادامه این روایت فرموده است «يا حامِلَ القُرآنِ! تَواضَع للَّهِ يَرفَعكَ اللَّه، ولا تَتَعَزَّز فَيُذِلَّكَ اللَّهُ ...» ای حاملان قرآن باید درس تواضع بیاموزید تا خداوند شما را بلندمرتبه کند، بلندی شما و مقرب شدن شمای حاملان قرآن به این است که نسبت به خدای خود و بندگان خدا تواضع کنید. نکند که همدم بودن با قرآن شما را مغرور سازد و تکبر در وجود شما نفوذ کند که میوه تلخی ثمره آن است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: اگر خدای متعال به کسی قرآن عطا کرد و با قرآن مأنوس شد و گمان کرد کسی در این عالم هست که از قرآن چیز بهتری دارد که ارزش آن بالاتر از قرآن است، این آدم آنچه را خدا کوچک شمرده بزرگ پنداشته و آنچه خدا بزرگ شمرده را کوچک انگاشته است. کسانی که با قرآن مأنوس هستند باید این همراهی را با قرآن حفظ کنند. این توفیق بزرگی است که کسی در شبانه‌روز مکرراً به قرآن مراجعه دارد و با نور قرآن همراه است.

رضایی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در سپاه بیان کرد: سپاه پاسداران در سال 1402 حرکت چشمگیری در حوزه قرآن انجام خواهد داد، تا امروز که در خدمت شما هستم فرمانده محترم کل سپاه و نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پنج جلسه در این زمینه برگزار کرده‌ و بر مسائل قرآنی و تشکیل و پیگیری قرارگاه قرآنیِ نور تأکید شده است.  

وی افزود: از دوستانی که کارهای قرآنی انجام می‌دهند و اهل قرآن و علوم قرآنی و قرائت و تفسیر و مفاهیم هستند انتظار داریم در این عرصه میدان‌داری کرده و کارها را پیگیری و مطالبه و کمک کنند تا در پایان سال بتوانیم گزارش خوشحال‌کننده‌ای در سطح نیرو در رابطه با مسائل قرآنی داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: کارگاه‌هایی که مورد مطالبه دوستان بوده است حتماً ادامه پیدا کند. بهتر است، برگزاری این کارگاه‌ها تا قبل از برگزاری مسابقات سراسری کل نیروهای سپاه باشد تا نمایندگان نیروی زمینی با آمادگی بیشتری در این مسابقات حضور یابند. 

رضایی بیان کرد: باید رده‌های برتر قرآنی را در سطح نیرو مد نظر داشته باشیم، رده‌هایی که کار برجسته‌ای انجام می‌دهند، تشویق شوند و حتماً امتیازات پررنگ و با ارزشی برای آن رده‌ها در نظر گرفته شود. در این کشور میلیاردها ریال بابت بازی‌های بی‌حاصل هزینه می‌شود، آن وقت برای قرآن که کتاب هدایت است و سرنوشت ما به قرآن وابسته است و شفابخش همه امت اسلام است وضعیت اسفباری در وضعیت بودجه دارد. اینها را باید پیگیری کنیم. 

بر اساس گزارش در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان رشته‌های مختلف این مسابقات تجلیل شد. این افراد به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کل نیروهای سپاه که طی ماه‌های آینده برگزار می‌شود، راه یافته‌اند.

تیمور کاکایی

کد
 
انتهای پیام
captcha