کتاب «گفتگو‌هایی در باب الهیات» منتشر شد
کد خبر: 4175493
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
نماینده المصطفی در ترکیه و قبرس خبر داد:

کتاب «گفتگو‌هایی در باب الهیات» منتشر شد

به همت معاونت پژوهشی نمایندگی جامعه‌المصطفی در ترکیه و قبرس، کتاب «گفتگو‌هایی در باب الهیات» به زبان فارسی ترجمه و منتشر شد.

سیدوحید کاشانی، رئیس نمایندگی المصطفی در ترکیه و قبرس

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، رئیس نمایندگی المصطفی در ترکیه و قبرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: این کتاب شامل متن سلسله نشست‌ها و نزدیک به شصت سمینار و وبینار با حضور اندیشمندانی از ترکیه، ایران، آمریکا، گرجستان و آذربایجان است که متن این نشست‌ها تهیه و به زبان فارسی ترجمه شده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: متن‌های ترجمه شده پس از ویراستاری و انجام کار پژوهشی از سوی معاونت پژوهش نمایندگی در قالب کتاب اول با عنوان «گفتگو‌هایی در باب الهیات» منتشر شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی ادامه داد: در این سمینارها و نشست‌ها شخصیت‌های تراز اولی مقاله ارائه داده‌اند که از ترکیه به افرادی همچون پروفسور جان تاسلامان، مصطفی اسلام اوغلو، خیری قیرباش اوغلو، از ایران به شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله محمد تقی سبحانی، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، مهدی علیزاده و فریبا علاسوند و از آمریکا هم به پروفسور سیدحسین نصر می‌توان اشاره کرد.

استاد جامعه‌المصطفی العالمیه با اشاره به سرفصل‌های این کتاب گفت: «بررسی مسئلۀ امامت و خلافت در قرآن»، «بررسی و معرفی کتاب تفسیر معاصرانۀ قرآن»، «مشی ادبی و عرفانی امام خمینی(ره)»، «بحث و بررسی دربار ۀ طالبان و آیندۀ افغانستان»، «پیامبر رحمت(ص) و وحدت اسلامی»، «نقش انقلاب اسلامی در مقاومت و پایداری امت اسلام و وحدت مسلمانان»، «بررسی مسئلۀ رؤیت هلال و پاسخ به شب‌هات»، «بررسی آثار و فواید معنوی ماه مبارک رمضان»، «بررسی تاریخ‌مندی قرآن»، «محور مقاومت، لبنان و بررسی مسائل روز»، «بررسی الحاد مدرن، دئیسم و پامتیسیم»، «بررسی نظریۀ تکامل و آفر ینش انسان»، «بررسی نیاز بشر به دین»، «بررسی مفهوم عدالت دینی از منظر عقل و نقل»، «دیدگاه علویان ترکیه دربارۀ قرآن، سنت و اهل‌بیت(ع)»، «بررسی غدیر خم از منظر قرآن»، «بررسی آیۀ مباهله از دیدگاه فریقین»، «تحلیل قیام کربلا و اربعین حسینی»، «جایگاه حضرت حمزه(ع) در قرآن و احادیث» از جمله برخی از عناوین و سرفصل‌های این اثر گرانسنگ است.

کتاب «گفتگو‌هایی در باب الهیات» منتشر شد

وی افزود: این اثر پس از ترجمه و ویراستاری به صورت کتاب تنظیم و جهت استفاده علاقه‌مندان چاپ و انتشار یافت.

یادآور می‌شود، ابراهیم فتح‌اللهی و زهرا کبیری‌پور مترجمان کتاب هستند و ویراستاری علمی آن نیز توسط حجت‌الاسلام سیدوحید کاشانی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha