تدوین اطلس قرآنی و احداث دروازه قرآن در اسلامشهر + عکس
کد خبر: 4174485
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر مصوب شد

تدوین اطلس قرآنی و احداث دروازه قرآن در اسلامشهر + عکس

جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر برگزار شد که طی آن ایجاد یک سامانه جامع برای تهیه اطلس قرآنی، راه‌اندازی کمیته ارزیابی و اعتبارسنجی مدارج قرآنی و احداث دروازه قرآن در اسلامشهر مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر روز گذشته ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری، امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و اعضای حقیقی این شورا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

طاهر طاهری‌جعفری، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر در این باره افزود: نکات ارزشمند و مهمی در این جلسه مورد تاکید و تصویب اعضا قرار گرفت که برخی از مهمترین آن‌ها ایجاد یک سامانه جامع جهت تهیه اطلس قرآنی به منظور شناخت ظرفیت‌های قرآنی موجود در شهرستان اسلامشهر بود. همچنین انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اداره آموزش و پرورش شهرستان به منظور شناسایی، کشف و آموزش استعداد‌های قرآنی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 طاهری‌‌جعفری ادامه داد: تمهید مقدمات جهت برگزاری دوره‌های تخصصی اقراء با حضور اساتید ممتاز کشور جهت ۱۰ نفر از اساتید شاخص شهرستان و تشکیل جلسات کمیته ارزیابی و اعتبارسنجی مدارج قرآنی جهت تایید نهایی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه محتوایی از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

وی بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا کمیته ارزیابی و اعتبارسنجی مدارج قرآنی در راستای تجلیل از قهرمانان قرآنی ایجاد شود. در این ساختار، ابتدا عیار فعالیت‌ها و توانمندی‌های هر داوطلب در کمیته‌ای با عنوان کمیته اعتبارسنجی مدارج قرآنیان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود ایشان در چه سطحی قرار دارد، سپس برای هر یک از مدارج، با پشتیبانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ارگان‌های معین که بودجه و امکانات لازم را به میدان خواهند آورد، تسهیلات، امتیازات و هدایایی تعلق خواهد گرفت.

طاهری‌جعفری با اشاره به اینکه در این جلسه مصوبات جلسات گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: ساخت یک دروازه قرآن وزین در ورودی شهر و نیز اهتمام مسئولان به دیوارنویسی قرآنی شهر و نیز دیوارنویسی مدارس ازجمله مطالبات امام جمعه شهرستان از مدیران شهری بود تا عطر و بوی قرآن در شهر نمود بیشتری پیدا کند.
تدوین اطلس قرآنی و احداث دروازه قرآن در اسلامشهر + عکس
وی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری، امام جمعه شهرستان اسلامشهر بر آن تاکید داشتند تامین معلم در مدارس اسلامشهر با به کارگیری اساتید، چهره‌ها و فعالان قرآنی شهرستان بود، چراکه این روز‌ها خبر‌ها حاکی از این است که تعدادی زیادی از مدارس در اسلامشهر معلم ندارند و لذا با توجه به احتیاج مبرم معلم در مدارس، مقرر شد با افراد قرآنی که تمایل به فعالیت در آموزش و پرورش دارند، همکاری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha