جزئیات بیشتر از سفر شیخ زکزاکی به ایران
کد خبر: 4174316
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

جزئیات بیشتر از سفر شیخ زکزاکی به ایران

مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، جزئیاتی از سفر شیخ زکزاکی و همسر ایشان به ایران را بیان کرد.

به گزارش ایکنا، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه چهارشنبه (۱۹ مهرماه) وارد فرودگاه امام خمینی(ره) خواهد شد.

در فراخوانی که در فضای مجازی منتشر شده است جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مراسمی به استقبال رهبر شیعیان آفریقا خواهند رفت.


بیشتر بخوانید:


مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی که در سال‌های اخیر پیگیر وضعیت شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه بوده است در گفت‌وگو با ایکنا جزئیات بیشتری از این سفر را بیان کرد.

شجره گفت: الحمدلله ایشان فردا ساعت 10:20 صبح به همراه همسرشان وارد فرودگاه امام خمینی(ره) خواهند شد. هدف اصلی از این سفر درمان ایشان و همسرشان در ایران است. همچنین برنامه‌های متعددی در این سفر برای ایشان تدارک دیده شده است. از جمله اینکه قرار است به شیخ زکزاکی در دانشگاه تهران دکترای افتخاری داده شود و سپس برای طی دوره درمان بستری خواهند شد.

جزئیات سفر شیخ زکزاکی به ایران

شجره ادامه داد:  7 سال است که بر اثر شلیک گلوله سربازان ارتش نیجریه در سال 2015، یک چشم شیخ زکزاکی نابینا شده و ده‌ها تکه گلوله در سر و بدن ایشان هست و مدت‌هاست مسمومیت سرب در خون ایشان دیده شده و زنده ماندن ایشان در این مدت یک معجزه است. همچنین معلمه زینت، همسر ایشان نیز مشکل شدید زانو دارد و قادر به راه رفتن نیست و حداقل یک گلوله در بدن ایشان هست.

شجره افزود: از آنجا که امکان ادامه معالجه ایشان در نیجریه فراهم نبود، بلاخره با لطف خداوند این امکان فراهم شد که برای درمان به ایران بیایند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی ادامه داد: شیخ زکزاکی سال‌ها مبارزه صلح‌جویانه کرده است و همیشه تأکید وی این بوده که مبارزه بدون خشونت باشد هر چند که رفتار حکومت نیجریه با ایشان و طرفداران وی بسیار خشونت‌آمیز بوده و منجر به شهادت چند فرزند و ده‌ها نفر از پیروان وی شده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۵:۲۴
0
0
خیلی خوشحالم که تشریف میارن خدا بهشون سلامتی و عمر با عزت بده این مجاهد نستوه و صادق
captcha