ثبت ۲۵ وقف جدید در استان مرکزی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان
کد خبر: 4174213
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵

ثبت ۲۵ وقف جدید در استان مرکزی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت 25 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان به ارزش 75 میلیارد تومان خبر داد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، شامگاه دوشنبه، 17 مهر در همایش استانی «یاوران وقف» و تجلیل از اصحاب رسانه که در امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک برگزار شد، امنیت حاصل در جامعه را مرهون خون پاک شهدا و رهنمون‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست و اضافه کرد: شهدا از صدر اسلام تاکنون در میادین مختلف مجاهدت و مقاومت کردند و در قالب‌های متنوع به جنگ با دشمن پرداختند.

وی ضرورت توجه به وقف و فرهنگ غنی وقف را متذکر شد و افزود: وقف باعث جاودانگی و مانایی افراد است. هیچ فردی قادر نیست متوقف‌کننده وقف باشد؛ چراکه این سنت حسنه همچون چشمه برای همیشه جاری و آثار آن حفظ خواهد شد. احیای سنت پسندیده و نیکوی وقف در جامعه مستلزم برگزاری نمایشگاه‌ها و نمایان کردن آثار وقف در اجتماع است.

واحدی با تأکید بر توسعه و گسترش وقف‌های مشارکتی، بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را نمونه موفق اجرای این طرح در استان و اراک دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود می‌توان وقف‌های مشارکتی با نیات مورد نیاز اجتماع را بین مردم توسعه داد؛ چراکه در این نوع وقف، استطاعت مالی گزینه مهمی نیست و افراد در حد توان در این سنت حسنه شرکت می‌کنند. ترویج فرهنگ وقف در گرو توسعه موقوفات مشارکتی است و از نقش رسانه در این راستا نباید غافل شد.

وی در تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این دستگاه به توزیع ۹۰۰ بسته نوشت‌افزار ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت به ارزش 500 میلیون تومان، اعزام 330 زائر به کربلا و مشهد مقدس، پذیرایی از 50 هزار زائر در مسجد براثا در کاظمین اشاره و تصریح کرد: سال گذشته 14 هزار و 400 سبد کمک معیشتی به ارزش 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

واحدی راه‌اندازی 4 کارگاه آموزش و اشتغال‌زایی با عنوان «شمیم خدمت» با ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی، کمک به ازدواج جوانان، آزادسازی زندانیان، دارو و درمان نیازمندان را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ وقف جدید به ارزش 75 میلیارد تومان ثبت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پروژه ملی پرورش ماهی در قفس در بند چارک استان هرمزگان، گفت: این طرح با ظرفیت 5 هزارتن پرورش انواع ماهی با سرمایه‌گذاری موقوفات انجام و در مرحله بهره‌برداری قرار دارد که آبان ماه اولین محصول بهره‌برداری خواهد شد.

یادآور می‌شود، در پایان جلسه از واقفان، هیئت امنای امامزادگان، خادمان برتر و اصحاب رسانه تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha