پلیس در کنار مردم کامل می‌شود
کد خبر: 4173350
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
سردار رادان:

پلیس در کنار مردم کامل می‌شود

فرمانده فراجا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: امسال برای هفته فراجا شعار «مردم قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» را انتخاب کرده‌ایم و در این راستا سهم بیشتری برای مردم در تأمین امنیت قائل شده‌ایم، چون پلیس در کنار مردم کامل می‌شود و عزت و اقتدار خود را افزایش می‌دهد.

سردار رادان

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، امروز، 14 مهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک فرا رسیدن هفته فراجا گفت: هفته نیروی انتظامی هفته معرفی تلاش‌ها و زحمات همکاران بنده در خدمت و تعامل با مردم عزیزمان است.

وی افزود: امام خمینی(ره) ثابت کرد که مردم می‌توانند در دفاع نقش‌آفرین باشند و ایشان مردم را در کنار نیروهای مسلح برای دفاع معرفی کردند و از سوی دیگر ثابت کردند مردم در عرصه سازندگی نقش‌آفرین هستند. از سوی دیگر سازمان‌ها و نهادهایی هستند که در حوزه امنیت و اطلاعات وظیفه‌های مشخصی دارند ولی در کنار این موضوع امام(ره) ثابت کردند که در کنار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مردم هم می‌توانند منشأ اثر باشند یعنی مردم همانند چشم‌ها به کنترل عناصر ضدامنیتی بپردازند.

فرمانده فراجا لشکر آمران به معروف و ناهیان از منکر را از جنس مردم توصیف کرد که می‌توانند در کنار فرهنگ‌سازان ایفای نقش کنند و سپس اظهار کرد: تجربه ثابت کرده هرکجا مردم در کنار کارکنان انتظامی قرار گرفته‌اند و با آنها بوده‌اند و یار و مددرسانشان بوده‌اند، امر خدمت‌رسانی به‌طور ویژه انجام شده است و این را در تمام مأموریت‌های فراجا می‌توان مشاهده کرد، طوری‌که این موضوع در بحث راهور و دیگر بخش‌ها ملموس و محسوس است یا اگر همکاران مرزبان ما با مرزنشینان تعامل نداشته باشند تأمین امنیت مرزها سخت خواهد بود و یا پلیس امنیت اجتماعی هم نیازمند حضور مردم است.

سردار رادان انتظام ملی را اساس تأمین امنیت دانست و در این رابطه گفت: هرکشوری که انتظام ملی‌اش نقش بیشتری ایفا کرده امنیتش هم بیشتر تأمین شده است و لذا ما در راستای تأمین امنیت دست مردم را می‌فشاریم و نیازمند کمک مردم هستیم. در همه موضوعات که مردم در کنار ما قرار گرفته‌اند حجم و کیفیت خدمت به مراتب افزایش پیدا کرده که نمونه آن را در پیاده‌روی اربعین مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه انتظام و در حوزه مأموریتی وقتی ما مشارکت مردم را می‌طلبیم یعنی اینکه مردم در تأمین انتظام و امنیت و آرامش سهمی داشته باشند و به همین دلیل امسال برای هفته فراجا شعار «مردم قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» را انتخاب کرده‌ایم و در این راستا امسال سهم بیشتری برای مردم در تأمین امنیت قائل شده‌ایم، پس بدانیم پلیس در کنار مردم کامل می‌شود و عزت و اقتدار خود را افزایش می‌دهد و در مقابل قانون‌ستیزان و گردن‌کشان و اخلال‌گران نظم و امنیت می‌ایستد. اراذل و اوباش و گردن‌کشان و قانون‌ستیزان جایی در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت مگر اینکه رفتار خود را تغییر دهند و به همین دلیل برخورد قاطعانه و قانون‌مدار با آنها خواهیم داشت و بدانند اگر می‌خواهند ما را امتحان کنند این امتحان برایشان سخت خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: با سارقان هم مماشات نخواهیم کرد و با هماهنگی که با قوه قضائیه انجام شده عمده سارقان را به کنترل هوشمند خود در خواهیم آورد تا مردم عزیز احساس آرامش و امنیت بیشتری را داشته باشند. ما به دنبال پلیس در تراز انقلاب اسلامی هستیم و پلیس در تراز انقلاب نیازمند معماری جدیدی است که در مرکز مطالعات پلیس کارهای تحقیقاتی آن انجام شده و با کمک همکارانمان و مردم، معماری جدید پلیس در تراز انقلاب رقم خواهد خورد.

سردار رادان در پایان تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ را با سفارش رهبر انقلاب و رئیس جمهور برای قاچاقچیان کالا سال سخت معرفی کردیم. در چند روز گذشته کالاهایی از جنس قاچاق که ارزشی معادل ۵ هزار میلیارد تومان داشته را به حکم قانون به آتش کشاندیم و به این معنی که نباید هیچ جنس قاچاقی در چرخه قرار گیرد تا بتوان از تولید حمایت کرد.

انتهای پیام
captcha