غربی‌ها پاسخ دهند چرا حقوق زنان را تضییع می‌کنند
کد خبر: 4172632
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
رئیس‌جمهور در «جشنواره رسانه خورشید»:

غربی‌ها پاسخ دهند چرا حقوق زنان را تضییع می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار شرکت‌کنندگان در «جشنواره رسانه خورشید» با بیان اینکه امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و مغرب زمین در جایگاه متهم، گفت: غربی‌ها باید پاسخ دهند که چرا حقوق انسان‌ها و زنان را تضییع می‌کنند.

رئیس جمهور

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز، دوشنبه، دهم مهر، در دیدار شرکت‌کنندگان در «جشنواره رسانه خورشید» ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: اطلاع دارم که در جریان این جشنواره گفت‌وگو‌های بسیار خوبی در جهت ارتقای کار رسانه‌های مستقل و آزاد و در راستای معرفت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در کشور‌های شرکت کننده صورت گرفته است.

رئیس جمهور برگزاری این نشست را زمینه‌ای برای رقم زدن همگرایی، همکاری و همفکری بیشتر بین زنان شرکت کننده در آینده دانست و افزود: تشکیل یک دبیرخانه و برگزاری دوره‌ای این نشست حتما می‌تواند در جهت هم‌افزایی، همفکری و همکاری برای همه کشور‌ها و رسانه‌های مستقل و آزاد، مفید و مؤثر واقع شود.

نقش مؤثر پیامبر اسلام(ص) در احیای شخصیت و حقوق زنان 

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه انسان‌ها همواره به‌دنبال بهترین الگو برای خود هستند و بهترین الگو برای ما مسلمانان رسول گرامی اسلام به عنوان جلوه همه خوبی‌های عالم هستند، اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) نقشی مؤثر در احیای شخصیت و حقوق زنان داشتند و تکریم و رعایت شأن زنان در زندگی و رفتار ایشان بسیار برجسته و قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر از همان دوران مبارزات مورد توجه رهبران انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای در ایستادگی مقابل رژیم ستم‌شاهی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی داشته و دارند.

زنان جامعه‌ساز

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ادعا‌های غربی‌ها درباره حمایت از حقوق زنان، صرفاً به منظور استفاده ابزاری از زنان است نه توجه به جایگاه و هویت واقعی زن، تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به زن، نه برگرفته از نگاه ابزاری غربی‌ها و نه برگرفته از نگاه کسانی است که معتقدند زنان باید خانه‌نشین باشند. جمهوری اسلامی ایران معتقد به نگاه و الگوی سومی است که باور دارد زنان هم‌دوش مردان می‌توانند منشأ آثار مهمی در جامعه‌سازی باشند و هم در خانواده نقش اساسی و محوری ایفا کنند و هم در عرصه مسائل اجتماعی مؤثر واقع شوند.

وی اضافه کرد: امروز غربی‌ها موضوع دفاع از حقوق زنان را صرفاً به‌عنوان ابزاری برای فشار به کشور‌های مستقل مورد استفاده قرار می‌دهند و در حقیقت طرفدار حقوق زنان و حقوق بشر نیستند، چرا که طومار بلندی از نقض حقوق انسان‌ها و زنان در جوامع غربی مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و مغرب زمین در جایگاه متهم، گفت: غربی‌ها باید پاسخ دهند که چرا حقوق انسان‌ها و زنان را تضییع می‌کنند؛ غربی‌ها ۷۰ سال است که حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته‌اند و نتیجه حضور ۲۰ ساله آن‌ها در کشوری مثل افغانستان نیز چیزی جز کشتار و ویرانی و باقی ماندن بیش از ۳۵ هزار کودک معلول نبوده است.

 

انتهای پیام
captcha