حسین‌ الحکیم درگذشت
کد خبر: 4171493
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

حسین‌ الحکیم درگذشت

حسین الحکیم، از اعضای سپاه بدر و از مبارزان با رژیم بعث عراق به دیار باقی شتافت.

حسین الحکیم، مدرس آموزش لهجه عراقی و قرآن مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی سروش مشکات تهران

به گزارش ایکنا، حسین الحکیم، مدرس آموزش لهجه عراقی و قرآن مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی سروش مشکات تهران، روز گذشته، چهارم مهرماه به دیار باقی شتافت.

مرحوم حسین الحکیم در سال ۱۳۳۹ ه.ش در عراق متولد شد و در جوانی به جریان‌های انقلابی مخالف حزب بعث پیوست و پس از مدتی تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفت و پس از تحمل دو مرحله شکنجه توسط حزب بعث، به جهت عشق و ارادت خاصی که به امام خمینی(ره) پیدا کرده بود به ایران آمد.

اشتیاق غیر قابل وصف ایشان نسبت به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) بی‌بدیل بود به طوری که وارد سپاه بدر شد و سه سال در جبهه‌های حق علیه باطل، علیه حزب بعث جنگید.

مرحوم الحکیم ۱۵ سال در مجلس اعلای انقلاب اسلامی، مجلسی که آیت‌الله شهید سیدمحمدباقرحکیم رئیس آن بود، خدمت کرد. از دیگر سابقه‌های فعالیت‌های آموزشی وی می‌توان به فعالیت قریب به چهار سال نیز در سازمان حج و زیارت، استادی در دانشگاه امام صادق(ع) به مدت ۱۵ سال و ۱۰ سال مدرسی در دانشگاه تقریب مذاهب ‌اسلامی و تدریس زبان عربی به مدت 30 سال در مراکز فرهنگی و قرآنی، فعالیت جهادی و رسانه‌ای چون نویسندگی در روزنامه‌های متعدد و نوشتن مقالات متنوع و حضور در چند برنامه شبکه الکوثر اشاره کرد.

بنابر گفته سروش ابوالفتحی، مدیر مؤسسه سروش مشکات «مرحوم الحکیم، حدود سه سال پیش هیئت‌های قرآنی را تشکیل داد و از همان هیئت‌های قرآنی مرکزی تأسیس شد به نام مرکز قرآنی که بعدها به حسینیه اهل‌بیت(ع) در محله دولت‌آباد تبدیل شد که در این مرکز صدها جوان در زمینه قرآنی و دینی تربیت یافتند. ریاست این مرکز تا لحظه‌ای که ایشان در قید حیات بودند، برعهده ایشان بود».

وی ضمن عرض تسلیت درگذشت این معلم فرهیخته از سوی کادر اداری و اجرایی و سایر قرآن‌آموزان موسسه، ادامه داد: مرحوم الحکیم همواره بر فهم قرآن و بکارگیری آموزه‌های آن در زندگی فردی و اجتماعی تأکید داشتند و آموزش زبان عربی را راهی مهم برای تبلیغ اسلام و ارائه دین اسلامی و ظرفیت مسلمانان به جهانیان و نشانه‌ای برای قدرت اسلام می‌دانستند.

یادآور می‌شود، مراسم تشییع مرحوم الحکیم صبح امروز، پنجم مهرماه از مقابل حسینیه امیرالمؤمنین(ع) به سمت امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری انجام شد. همچنین مراسم ختم این مرحوم شامگاه امشب در حسینیه امیرالمؤمنین(ع) واقع در دولت‌آباد، بلوار قدس (ویژه آقایان) و در حسینیه الزهرا(س) (ویژه بانوان) برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایکنا، ضایعه درگذشت این مدرس قرآن و آموزش زبان عربی را به خانواده مرحوم تسلیت می‌گوید.

فیلمی از نحوه تدریس مرحوم حسین‌الحکیم

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۰۱:۴۷
0
0
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ۱۷:۰۱
0
0
خدا رحمتش کنه بسیار استاد عالی ای بود
captcha