تبیین رشادت‌های سردار شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان پاکستانی
کد خبر: 4171267
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

تبیین رشادت‌های سردار شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان پاکستانی

دانش‌آموزان مدارس «الاید» پاکستان در جریان بازدید از بخش‌های مختلف خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته با سردار سرافراز و شجاع جهان اسلام و قهرمان ملی ایرانیان شهید حاج قاسم سلیمانی و رشادت‌های ایشان آشنا شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گروهی بیست نفره از دانش‌آموزان مدارس «الاید» شهر کویته به همراه مدیر و تعدادی از معلمان این مدارس در قالب اردوی یک روزه مطالعاتی و ایران‌شناسی به خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته آمدند.

سیدابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان به همراه کارکنان، از مهمانان در بدو ورود استقبال کردند.

این گروه از دانش‌آموزان مدارس الاید کویته در ابتدا از نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایران، نمایشگاه امام(ره) و انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های علمی ایران که در خانه فرهنگ دایر است، بازدید کردند و با انواع صنایع دستی و عکس‌های موجود در این نمایشگاه آشنا شدند و به سؤالات دانش‌آموزان درباره مناطق گردشگری، جغرافیا و فعالیت‌های خانه فرهنگ پاسخ داده شد.

دانش‌آموزان پس از مشاهده تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در راهروی ورودی نمایشگاه قرار دارد، درباره ایشان سؤال کردند و با ارائه توضیحات لازم با این سردار سرافراز و شجاع جهان اسلام و قهرمان ملی ایرانیان و رشادت‌ها و فداکاری‌های ایشان بیش از پیش آشنا شدند.

تبیین رشادت‌های سردار شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان پاکستانی

سپس، دانش‌آموزان در کتابخانه اقبال لاهوری خانه فرهنگ ایران حضور یافتند و با تاریخچه تأسیس این کتابخانه و منابع موجود در آن شامل کتب و مجلات آشنایی پیدا کردند.

گوشه ایران در مدرسه الاید ایجاد شود

در ادامه این برنامه، سیدابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کویته با اشاره به اثرگذاری اینگونه اردوهای یک روزه مطالعاتی و ایرانشناسی ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان برای آشنایی بهتر با کشور دوست و همسایه‌شان ایران گفت: فرهنگ و تمدن ایران و پاکستان مشترک است و این اشتراکات فرهنگی مردم دو کشور را بهم پیوند داده است و دو ملت از یکدیگر جداشدنی نیستند. بنابراین ضرورت دارد نسل‌های جدید و دانش‌آموزان دو کشور بیشتر از تاریخ و فرهنگ مشترکشان بدانند.

نماینده بنیاد سعدی در ایالت بلوچستان از آمادگی خانه فرهنگ ایران برای برگزاری کلاس‌های فارسی‌آموزی و نیز، کارگاه‌های آموزشی برای کادر آموزشی مدارس و برگزاری جشنواره‌های مشترک با حضور اساتید ایرانی خبر داد.

مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته پیشنهاد کرد که گوشه ایران در مدرسه الاید ایجاد شود و دانش‌آموزان و کادر آموزشی این مدرسه با فرهنگ ایران اسلامی در قالب برنامه‌های فرهنگی متنوع، پخش فیلم و جشنواره‌های فرهنگی و هنری آشنا شوند.

میری به ریشه تاریخی زبان و ادبیات فارسی در ایالت بلوچستان پاکستان به عنوان میراث مشترک دو کشور اشاره کرد و برای احیای زبان فارسی در این ایالت تأکید داشت.

وابسته فرهنگی ایران در کویته به دانش‌آموزان پیشنهاد کرد که در پایان این اردوی یک‌روزه نگاهشان به ایران اسلامی و فعالیت‌های خانه فرهنگ را در قالب مقاله و دلنوشته ارسال کنند و خانه فرهنگ ایران نیز به سه نفر برتر جوایزی اهدا خواهد کرد.

منظور احمد، مدیر مدارس الاید و دیگر کادر آموزشی این مدرسه که دانش‌آموزان را همراهی می‌کردند از میزبانی خوب خانه فرهنگ ایران در کویته ابراز قدردانی کردند.

انتهای پیام
captcha