«رخ زیبا» به سینما حقیقت می‌رود + فیلم
کد خبر: 4171046
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
با محوریت وقف

«رخ زیبا» به سینما حقیقت می‌رود + فیلم

«رخ زیبا» مستندی با محوریت وقف است که به زندگی عباس نوریان می‌پردازد. این کار برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش ایکنا، علی شهاب‌الدین کارگردان مستند «رخ زیبا» درباره کار جدید خود گفت: ساخت این مستند 30 دقیقه‌ای شهریور به پایان رسید و قرار است برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآید. این مستند مرداد در تربیت حیدریه جلوی دوربین رفت.

وی افزود: طراحی و کارگردانی «رخ زیبا» را خود بر عهده دارم و تهیه‌کنندگی اثر را هم به صورت مشترک با دخترم حنانه انجام داده‌ام. این فیلم بر مبنای پژوهش‌های هادی حقانی جلوی دوربین رفته است. موسسه فرهنگی هنری نگاه خلاق در قاب تصویر و بنیاد عالی زندگی اجتماعی نیز مجری طرح این پروژه هستند.

شهاب‌الدین ادامه داد: این مستند، محصول مشترک شبکه مستند و ستاد خیرین حامی دانشگاه وزارت علوم است. مصطفی زمانیان مدیریت این پروژه را بر عهده دارد.  داستان «رخ زیبا» درباره عباس نوریان است. نوریان در 9 ماهگی دچار سوختگی شد و صورتش آسیب جدی دید. وی با وجود این ضایعه جسمی تحصیلات خود را ادامه داد و با نمرات عالی از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد.

وی اضافه کرد: نوریان بعد از اتمام تحصیل به شهر خود تربت حیدریه بازگشت و عمر خود را صرف خدمت به مردم سرزمینش کرد. او کارهای خیری بسیار انجام داده که یکی از آنها، اهدای 215 هکتار زمین به مجتمع دانشگاهی و سازمان مسکن است.

شهاب‌الدین در انتها تصریح کرد: در این مجموعه که تمام تصاویرش تولیدی است مصاحبه مفصلی با عباس نوریان شده است. هدف از تولید این کار اشاعه فرهنگ نیکوکاری و وقف است. این مستند یکی از آثاری است که در قالب مجموعه «جایی تا بی‌نهایت» در 10 قسمت تولید می‌شود. قسمت اول این مجموعه «مروج» نام دارد که آن نیز درباره خیر خراسانی مهدی مروج است. دیگر قسمت‌ها این مجموعه نیز در دست تولید است.

محمد حاتمی

انتهای پیام
captcha