تجمع معترضان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پایتخت موریتانی + عکس
کد خبر: 4170639
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

تجمع معترضان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل در پایتخت موریتانی + عکس

ده‌ها نفر از دانشجویان و مردم موریتانی عصر دیروز جمعه، با حضور در برابر مسجد سعودی در نواکشوت، پایتخت این کشور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و حمایت خود از مسجدالاقصی را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، ده‌ها نفر از موریتانیایی‌ها بعدازظهر جمعه، 31 شهریور با حضور در یک گردهمایی اعتراض‌آمیز در مقابل مسجد سعودی در نواکشوت، پایتخت این کشور،  عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

معترضان بنرهایی را با مضامین «قدس امانت است و عادی‌سازی خیانت» و «موریتانی عادی‌سازی را محکوم می‌کند» در دست داشتند. این معترضان با سردادن شعارهایی در محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خواهان حمایت از مسجدالاقصی و قدس اشغالی در برابر تشدید تجاوزات اشغالگران و هتک حرمت این مسجد و قدس شریف شدند.  

این تظاهرات که از سوی پویش «ابتکار دانشجویی علیه عادی‌سازی»  تنظیم شده بود، در واکنش به اخباری صورت گرفت که حاکی از عادی‌سازی قریب‌الوقوع روابط بین ریاض و رژیم صهیونیستی است که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد.  

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به قریب‌الوقوع بودن عادی‌سازی، گفت که معتقد است اسرائیل در آستانه توافق صلحی تاریخی با عربستان سعودی بوده و نباید به فلسطینیان حق وتوی معاهدات صلح داده شود.

یک روز پیش از سخنان نتانیاهو، ولیعهد سعودی در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت که کشورش به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر نزدیک‌تر شده است.

محمد بن سلمان افزود: حمایت دولت بایدن برای رسیدن به آن نقطه وجود دارد و برای ما مسئله فلسطین بسیار مهم است. باید این بخش را حل کنیم و تاکنون مذاکرات مستمری در این زمینه داشته‌ایم.

 

انتهای پیام
captcha