کمبود بیش از 13 هزار معلم تربیت بدنی در مدارس
کد خبر: 4170620
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
صادق ستاری‌فرد اعلام کرد:

کمبود بیش از 13 هزار معلم تربیت بدنی در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از 28 هزار معلم تربیت بدنی در مدارس حضور دارند در صورتی که باید حدود 41 هزار و 500 معلم تربیت بدنی داشته باشیم.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با برنامه‌های این معاونت در طول سال تحصیلی جدید بیان کرد: امسال مؤلفه‌هایی مانند کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی، ارتقاd توانمندی‌ها و افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های معلمان درس تربیت بدنی، توسعه فضاها، کیفیت‌بخشی به فضاهای ورزشی با تأکید بر بهینه‌سازی محوطه مدارس، خانواده محور شدن فعالیت‌ها، افزایش مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان، توسعه و بسط رقابت‌ها و رویدادهای ورزشی، تأمین رویدادهای ورزشی در آموزش و پرورش، استعدادیابی ورزشی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، افزایش سرانه فعالیت دانش‌آموزان را در دست اقدام داریم.

وی در رابطه با کمبود نیروی انسانی مورد نیاز برای درس تربیت بدنی بیان کرد: برای این موضوع درخواست دادیم و در حال رایزنی با سازمان اداری استخدامی هستیم؛ امیدواریم کمک کنند تا این کمبود را جبران کنیم. اکنون بیش از 28 هزار معلم تربیت بدنی در مدارس حضور دارند در صورتی که باید حدود 41 هزار و 500 معلم تربیت بدنی داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای معاونت تربیت بدنی و سلامت بیان کرد: امیدواریم که موضوع ماده 94 برنامه ششم که 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده است نیز در برنامه هفتم توسعه تنفیذ شود تا بتوانیم به توسعه امکانت ورزشی مدارس و ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی بپردازیم. حکم برنامه ششم توسعه به توسعه ورزش در مدارس کمک بسیاری کرد و مؤثر بود. این اقدام می‌تواند به استمرار فعالیت‌های ورزشی مدارس، تقویت و حمایت از ورزش در سطح دانش‌آموزشی، حرفه‌ای و قهرمانی در سطح همگانی کمک کند.

ستاری‌فرد تأکید کرد: از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم تا کمک کنند که این حکم مجدداً در برنامه هفتم تصویب شود.

وی در رابطه با مدارسی که فضای ورزشی کافی ندارند گفت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس طرح‌هایی را برای این موضوع برنامه‌ریزی‌هایی کرده است و سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها و وزارت ورزش در حال پیشبرد برنامه‌ای برای توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای هستند. حدود دو هزار فضای درون مدرسه‌ای طی دو سال فعالیت دولت ایجاد شده است. امیدواریم نهضت ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ادامه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha