لزوم هدفمندکردن برنامه‌ها در دانشگاه براساس نیازهای جامعه
کد خبر: 4170595
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

لزوم هدفمندکردن برنامه‌ها در دانشگاه براساس نیازهای جامعه

محمدمهدی طهرانچی؛ در پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به استادان ، دانشجویان، دانش‌آموزان و کارکنان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌‏اند

آغاز سال تحصیلی 1403-1402 را به استادان گرانقدر، دانشجویان، دانش‌آموزان عزیز و کارکنان دلسوز خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت می‌‏گویم.

شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن شده است؛ ضمن گرامیداشت نام و یاد شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس و پیشرو بودن هفته وحدت امید دارم در سال جدید با الگوگیری از زندگی، آموزه‏‌های اخلاقی و تربیتی پیامبر اکرم(ص)، سال تحصیلی جدید را در فضایی معنوی و پرنشاط آغاز کنیم و بکوشیم  محیط دانشگاه در حوزه‏‌های مختلف پربارتر از گذشته باشد.

در سال تحصیلی جدید و با اتکاء به سند تحول و تعالی دانشگاه که در گام دوم خود وارد دانشگاه نوآور، در خدمت مردم و با غلبه بر مشکلات پیش‌روی در جامعه است، تلاش می شود اقدامات تحولی در راستای تبدیل به دانشگاه کارآفرین و حرکت در مسیر حل مسائل صنعت، اشتغال همزمان دانشجویان با تحصیل، مهارت‏‌افزایی و تجاری‌سازی پروژه‏‌های تحقیقاتی عملیاتی گردد.

به واقع جامعه از دانشگاه، مفاهیم مهمی در حوزه اجتماعی، سبک زندگی، شبکه دانش، توانمندسازی اجتماعی، مهارت‏‌های نوین، انتقال دانش و... را دریافت می‏‌کند و این امر بیانگر شان و جایگاه دانشگاه است، بنابراین هدفمندکردن برنامه‏‌ها در دانشگاه براساس نیازها و ضرورت‌‏های جامعه حائز اهمیت است.

دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ‌سازی و توسعه علمی را که رابطه مستقیمی با موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فناوری دارد را دنبال می کند و به همین جهت، تربیت قوه عاقله را به عنوان یک رسالت در دانشگاه تعریف کرده است و به ابعاد اخلاقی، هویتی و معنوی دانشجویان در کنار بعد تخصصی و علمی توجه دارد.

بسیار خرسندم که مدیران و اعضای هیئت علمی توانمند و فکور، نقش به سزایی در رویکرد تحولی دانشگاه ایفاء می‌‏کنند و همگام با برنامه‌‏ها و سند تحول و تعالی اقدام کرده‌اند و امیدوارم ثمره این زحمات تحقق دانشگاه مولد باشد و بتوانیم دانایی سازمانی و شبکه‌ای را در حوزه‌های مختلف این نهاد علمی و اجتماعی ایجاد کنیم.

از همه استادان، پژوهشگران، معلمان، دانشجویان، کارکنان دلسوز و مسئولان واحدهای دانشگاهی می‌‏خواهم در سال تحصیلی پیش‏رو با جدیت در جهت تحقق شعار سال و توسعه کشور مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و تقویت حوزه‌های علمی و فناوری توجه ویژه‏‌ای داشته باشند.

امیدوارم سال تحصیلی جدید همراه با تحقق برنامه‌‏های ارزشمند جامعه علمی‏ کشور و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، امیدبخش  به دستاوردهای علمی‏ در عرصه‌‏های ملی و بین‌‏المللی باشد.

از خداوند منان برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام
captcha