زنگ مهر نواخته شد/ بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس جدید
کد خبر: 4170528
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

زنگ مهر نواخته شد/ بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس جدید

زنگ مهر امروز یکم مهرماه برای ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز نواخته و سال تحصیلی جدید آغاز شد.

زنگ مهربه گزارش ایکنا، سال تحصیلی جدید امروز یکم مهرماه با حضور ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه آغاز شد.

مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید نیز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در آموزشگاه شهید امیر کمندی واقع در شهرستان بهارستان تهران برگزار شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال به جای پرسش مهر، قصد دارم پویش مهر را مطرح کنم، گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که با خبر بشوید که در گذشته چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.
 
تولد دوباره امید

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز با حضور در این مراسم گفت: امروز، روز تولد دوباره امید و آینده در کشور ماست. بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش آموز حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از 100 هزار مدرسه دولتی و نزدیک به ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی و بیش از سه هزار کانون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پرورشی میزبان هشت میلیون و ۱۵۰ هزار دختر و حدود هشت و نیم میلیون پسر خواهد بود.

وی ادامه داد: پروژه بازگشایی مهر پروژه‌ای است که ۲۰ مورد اقدام ملی در آن اتفاق می‌افتد که فقط یک مورد آن را ذکر می‌کنم که آماده سازی ۱۵۳ میلیون جلد کتاب است که تولید کتاب‌های سال آینده هم از یک ماه پیش آغاز شده و از افتخارات نظام این است که با تخفیف ۸۵ درصدی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دو سال گذشته تحویل مدارس و آموزش پرورش شد، گفت:‌ امسال در کنار ساخت ۲ هزار و ۲۰ مدرسه، به همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همکاری قرارگاه سازندگی، مدرسه شهید امیر کمندی در بهارستان فقط ظرف ۱۲۰ روز ساخته شد.

وزیر آموزش و پرورش نیز پیشتر در مراسم جشن شکوفه‌ها شعار سال تحصیلی جدید را «مدرسه قوی؛ ایران قوی» اعلام کرده بود.

بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس جدید

همزمان با حضور رئیس جمهور در مدرسه شهید کمندی شهرستان بهارستان علاوه بر به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و افتتاح ۳ مدرسه در شهرستان بهارستان، بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس جدید در سراسر کشور نیز آغاز شد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات نیز همزمان با دیگر مسئولان دولت سیزدهم با حضور در جمع دانش‌آموزان دبستان حضرت مریم(س) منطقه یک تهران، زنگ شروع سال تحصیلی جدید را نواخت.
 
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز در میان دانش‌آموزان هنرستان دخترانه سپیده کاشانی حضور پیدا کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.
انتهای پیام
captcha