پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی
کد خبر: 4170526
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پیامی صادر کرد.

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

در طليعه بهار تعليم و تربيت و در هنگامه بازگشايی مدارس و حضور پرشور دانش آموزان عزیز ايران اسلامی در كلاس هاي درس قرار داريم.هم زمانی هفته پرافتخار دفاع مقدس با مهرمهدوی و تقارن اين دو رويداد خجسته با بازگشايی مدارس نيز نويد سال تحصيلی پرشور و اميدآفرينی را می‌دهد. در اين فضا ياد و خاطره شهیدان دانش‌آموز و فرهنگی را گرامي مي داريم و به روان پاک آنان درود می‌فرستيم. 

باور دولت مردمی و رییس جمهور محترم آن است كه مسير ايران قوی از مدارس قوی ميگذرد و آينده ايران عزيز را می‌توان در مدارس امروز كشور به نظاره نشست. برای درک هر چه بهتر این جایگاه و ترسیم نقشه راه دستیابی به آن، بازخوانی مجدد فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در روز معلم امسال یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. در آن دیدار تاریخی، معظم‌له نسبت به خطر  و خسارت کوچک انگاری آموزش و پرورش توسط برخی هشدار دادند و آن را یک خطای راهبردی برشمردند، ایشان معلمان را معماران آینده کشور نامیدند و عبور از گردنه های دشوار پیشرفت را بدون آموزش و پرورش ناممکن دانستند. 

همکاران عزیزم دستیابی به این جایگاه مستلزم بازگشت آموزش و پرورش به مدرسه و توجه به مدارس به عنوان کانون تمامی تحولات تعلیم وتربیت کشور است .

مدرسه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش جایگاهی مرکزی و مهم دارد، سند تحول بنیادین وظيفه مدارس را «تربيت انسان‌های موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئوليت‌ها و وظايف در برابر خدا، خود ديگران و طبيعت، حقيقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم ستيز، جهادگر، شجاع و ايثارگر و وطن دوست، مهرورز، جمعگرا و جهانی انديش، ولايت مدار و منتظر و تلاشگر در جهت تحقق حكومت عدل جهاني، با اراده و اميدوار، خودباور و دارای عزت نفس، امانت‌دار، دانا و توانا، پاكدامن و با حيا، انتخابگر و آزادمنش، متخلق به اخلاق اسلامی، خلاق و كارآفرين و مقتصد و ماهر، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذير و آماده ورود به زندگي شايسته فردي، خانوادگي و اجتماعي براساس نظام معيار اسلامی» معرفی مي‌كند. این شاخص‌ها باید مهم‌ترین نقاط هدف‌گذاری مدیران و معلمان عزیز و همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور باشد. 

دانش آموزان عزیزم از شما می‌خواهم در عمل به توصیه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی کوشا باشید و تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه برنامه های خویش قرار دهید. آینده کشور در قلب و ذهن شما در حال شکل‌گیری است و  یقین دارم با همت بلند و اراده قوی دانش آموزان عزیز ، ایران اسلامی  قله‌های پیشرفت را فتح خواهد کرد .

مدارس ما  در دولت مردمی سیزدهم باید به کل یکپارچه و واحدی برای دستیابی به آرمان‌های معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری تبدیل شوند و شعار همه با هم یکصدا ایران مدرسه قوی ایران قوی در تمامی مدارس تحقق عملی یابد. از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را خواهانم.

انتهای پیام
captcha