پایان چهارمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های نیرو‌های مسلح + فیلم
کد خبر: 4170210
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

پایان چهارمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های نیرو‌های مسلح + فیلم

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیرو‌های مسلح و چهاردهمین دوره مسابقات بانوان شاغل نیرو‌های مسلح با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیرو‌های مسلح و چهاردهمین دوره مسابقات بانوان شاغل نیرو‌های مسلح، عصر امروز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در سالن اجتماعات دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

قرائت ابتدایی این مراسم توسط مصطفی یزدانی، نفر اول مسابقات قرائت بالای ۱۶ سال این مسابقات انجام داد؛ بعد از آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سخنانی گفت: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و هدایت‌های حکیمانه و داهیانه خلف شایسته ایشان، قرآن به معنای حقیقی خود در جامعه تحقق پیدا کرده و به جمیع آیات آن توجه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید تلاش کنیم تا امروز هر عنصری از نیرو‌های مسلح اگر قرآن می‌خواند متوجه مفهوم و بیان آن شود. به مسئولان عالی ستاد کل نیرو‌های مسلح تبریک عرض می‌کنم که به درستی تصمیم گرفتند و شورای عالی قرآن را برای بسط و گسترش فرهنگ و مبانی قرآنی راه‌اندازی کردند و پیگیر توسعه این امر و موضوعات قرآنی در نیرو‌های مسلح هستند.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، جانشین رئییس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرآن را از اساسی‌ترین قدرت‌های نرم در نیرو‌های مسلح دانست و گفت: ما هر مقدار انس با قرآن را در نیرو‌های مسلح بیشتر کنیم، تأثیر مستقیمی در موفقیت رزمی دارد، این مسئله تأیید شده و به اثبات رسیده است، لذا قرآن را یکی از اساسی‌ترین قدرت‌های نرم در نیرو‌های مسلح می‌دانیم.

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیرو‌های مسلح + فیلم

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: قرآن در هر جامعه‌ای برای هر سطح سوادی قابل بهره‌برداری و استفاده است و کاربرد آن در جامعه بسیار اثرگذار است. قرآن کتاب جامعی است که در مورد همه شئونات زندگی و حتی در مورد نبرد مسلمانان اشارات و آیاتی دارد که اگر به آن‌ها توجه کنیم، قطعاً در زندگی پیروز خواهیم شد.

بخش دیگر این مراسم تجلیل از دو خانواده شهید محمد یاسمی، شهید راه امنیت و خانواده شهید مصطفی علیدادی، شهید سلامت بود. پایان بخش این مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات بود.

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیرو‌های مسلح + فیلم

بر اساس گزارش ایکنا، در این دروه از مسابقات نیز همانند سه دوره قبل، ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام نخست را به خود اختصاص داد و نیروی انتظامی کشور که در دوره‌های گذشته چهارم بود، با درخشش متسابقین خود به مقام دومی رسید و سپاه پاسداران نیز مقام سومی را از آن خود کرد و وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

در این دوره از مسابقات بیش از ۸۰۰ نفر از نخبگان و ممتازین قرآنی نیرو‌های مسلح در بخش خانواده‌ها و بانوان شاغل حضور داشتند و مسابقات در ۱۱ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء ۳ جزء همچنین قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ برگزار شد.

منتخبین حاضر در این دوره از مسابقات، برگزیده بیش از ۱۵۰ هزار نخبه قرآنی شرکت‌کننده در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی نیرو‌های مسلح بودند. همچنین بیش از ۳۰ نفر از داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم کشورمان این دوره از مسابقات را داوری کردند.

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیرو‌های مسلح + فیلم

در این دوره از مسابقات بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان را جوانان و نوجوانان فرزندان کارکنان (دختر و پسر) تشکیل داده بودند و بیش از ۷۰ درصد از کل شرکت‌کنندگان نیز بانوان و دختران بودند.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ۱۴:۵۱
0
0
چرا اسامی رتبه ها رو نزدید؟؟
captcha