مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» برگزار شد
کد خبر: 4170112
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
با رهنمودهایی از مقام معظم رهبری

مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» برگزار شد

مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم سراسری «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» امروز چهارشنبه 29 شهریور با حضور «علیرضا فخاری» استاندار تهران، سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جعفر طباطبایی» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «سیدمحمدحسین حجازی» مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، سرهنگ پاسدار «محمدمهدی حسن‌زاده» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و سلامت، اظهار داشت: امام خامنه‌ای در سخنان خود فرمودند که هشت سال جنگ فقط یک برهه زمانی نیست، بلکه گنج عظیمی است که ملت ما تا مدت‌ها می‌تواند آن را استخراج و از آن استفاده کند. دوران دفاع مقدس مظهری از برترین ویژگی‌ها و صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به خود ببالد؛ آن دوران مظهر حماسه، معنویت و دین‌داری است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز، گفت: امروز در حسینیه امام خمینی (ره) تعدادی از پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در خدمت مقام معظم رهبری هستند و در تمامی کشور و به‌ویژه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به‌صورت زنده و هم‌زمان از طریق ویدئوکنفرانس سخنان ایشان را خواهیم شنید.

مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» برگزار شدسردار ناظر با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه نقش زنان در دوران دفاع مقدس افزود: امسال بنا را بر این گذاشتیم تا از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس و نیز از همسران پیشکسوتان دفاع مقدس تقدیر و تجلیل ویژه‌ای کنیم.

در انتهای این مراسم، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (متن بیانات مقام معظم رهبری) برای جمعی از پیشکسوتان و فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت، اقشار و اقوام ایرانی، نمایندگان ادیان توحیدی، خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافعان امنیت و مدافعان سلامت در حسینیه امام خمینی (ره)، و جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس به ‌صورت ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها ایراد سخنرانی کردند.

همچنین در جریان این مراسم باشگاه مخاطبان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی و افتتاح شد و میهمانان امروز جزو اولین افرادی بودند که عضو این باشگاه شدند. اعضای باشگاه مخاطبان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌توانند از امکانات موزه و بخش‌های مختلف آن جهت بازدید استفاده کنند. این بخش‌ها شامل موزه مقاومت، لباس سربازی و تالارهای است.

انتهای پیام
captcha