آغاز فعالیت مدارس با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی»
کد خبر: 4170043
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
رضامراد صحرایی اعلام کرد؛

آغاز فعالیت مدارس با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی»

وزیر آموزش و پرورش شعار سال تحصیلی جدید را «مدرسه قوی، ایران قوی» اعلام کرد و گفت: دنیای آینده از مدرسه شروع می‌شود و اگر آینده قوی می‌خواهیم باید مدرسه قوی داشته باشیم.

آغاز فعالیت مدارس با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی»به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اول امروز چهارشنبه، ۲۹ شهریور در دبستان دخترانه زهرا مردانی آذری استان تهران با حضور وزیر و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
 
رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این نشست بیان کرد: هر کسی که می‌خواهد آینده ایران را ببیند باید دانش‌آموزان را مشاهده کند و از معلمان می‌خواهم که امید و ایمان دانش‌آموزان را افزایش دهند، به آنها اعتماد به‌نفس، عشق به پرچم کشور، خردورزی و عزت نفس را آموزش دهند.
 
وی ادامه داد: دنیای امروز بیشتر دنیای نه گفتن‌هاست و دانش‌آموزان باید نه گفتن را آموزش ببینند و یاد بگیرند اگر بدی به سراغ آنها آمد راحت نه بگویند. بسیاری می‌خواستند که امسال مدارس اول مهر آغاز به کار نکنند. شهدا برای این بچه‌ها رفتند و باید این موضوع را به بچه‌ها آموزش داد.
 
صحرایی شعار سال تحصیلی جدید را «مدرسه قوی، ایران قوی» اعلام کرد و گفت: دنیای آینده از مدرسه شروع می‌شود و اگر آینده قوی می‌خواهیم باید مدرسه قوی داشته باشیم.
 
وی تأکید کرد: بازی را نباید از دانش‌آموزان گرفت. باید موضوعات را با بازی به بچه‌ها آموزش داد. باید کاری کرد که اولیا دانش‌آموزان احساس کنند دانش‌آموزشان در کل زمان مدرسه خوشحال هستند. اولیا تربیت کننده اصلی هستند و ما نقش کمک کننده داریم و باید به مشارکت اولیا در مدرسه توجه کرد. امسال تلاش کردیم که دانش‌آموزان سه سال اول ابتدایی یک معلم داشته باشند و معلم به مادر دوم دانش‌آموزان تبدیل شود.
 
شهر تهران الگویی برای سایر شهرها
 
علیرضا کریمیان، رئیس آموزش و پرورش استان تهران در این نشست ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: آموزش و پرورش شهر تهران در معاونت ابتدایی فعالیت‌های متنوعی را انجام داده و ابتکارات و خلاقیت‌های شهر تهران الگویی برای سایر استان‌هاست.
 
وی ادامه داد: سال گذشته آموزش اولیا برگزار شد و امسال بیش از ۱۲۰ هزار اولیای کلاس اول آموزش داده شدند. امسال می‌خواهیم به موضوع عدالت محوری، مخاطب محوری، مشارکت پذیری و آینده پژوهی در معاونت ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران توجه ویژه داشته باشیم.
 
کریمیان اظهار کرد: سه محور دانش‌آموز، اولیا و معلمان رأس فعالیت‌های آموزش و پرورش شهر تهران است و در همه برنامه‌ها بر موضوع دانش‌آموز، خانواده، معلم متمرکز هستیم.
 
وی با بیان اینکه امروز شاهد انتشار مجله رشد ویژه پایه اول ابتدایی هستیم گفت: آموزش و پرورش شهر تهران از شرکای خود چه به صورت درون سازمانی و برون سازمانی استفاده می‌کند و در یک فضای همکاری و تعاملی سبب هم‌افزایی سایر نهادها می‌شود.
 
در پایان این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از سوی وزیر آموزش و پرورش و یکی از دانش‌آموزان نواخته شد.
 
انتهای پیام
captcha