مسلمانان آمریکا به دنبال لغو فهرست نظارت مخفی اف بی آی
کد خبر: 4170023
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

مسلمانان آمریکا به دنبال لغو فهرست نظارت مخفی اف بی آی

12 مسلمان آمریکایی از جمله شهردار سابق نیوجرسی با شکایت علیه وزارت دادگستری این کشور خواهان لغو فهرست نظارت مخفی بر مسلمانان در اف بی آی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در این شکایت که در دادگاه فدرال ناحیه ماساچوست تنظیم شد، آمده است: دولت فدرال با گنجاندن نام افراد در فهرست‌های تروریستی، آنها را به شهروندی درجه دو مادام‌العمر محکوم کرده است.

در این دادخواست تشریح شده است: درج نام مسلمانان در این فهرست آنها را در برابر سوءظن دائمی آسیب‌پذیر می‌کند و عواقب سختی را به آنها تحمیل می‌کند که تمام جنبه‌های زندگی آنها را در برمی‌گیرد.

در این دادخواست آمده است که 12 شاکی متحمل خساراتی از جمله تحقیر عمومی، نظارت، آزار و اذیت در سفر، محرومیت از شغل و تبعید مؤثر از ایالات‌متحده شده‌اند.

همچنین اشاره شده است که حتی پس از حذف نام این افراد از فهرست، همچنان از پیامدهای آن رنج می‌برند.

در سال 2019، یک هکر سوئیسی توانست فهرست نظارتی محرمانه اف بی ای را افشا کند. نام محمد خیرالله شهردار سابق شهر پراسپکت نیوجرسی نیز در آن فهرست بود.

خیرالله تأکید می‌کند: نه رسماً به من اطلاع دادند که نامم در فهرست فاش شده قرار گرفته است و نه به طور قطعی از حذف آن مطلع شدم.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: دولت ایالات‌متحده عامل این اقدام است و باید نام من و سایر افراد را از این فهرست حذف کند چرا که ما مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: اگر اکنون اقدامی نکنم فرزندانم و فرزندان آنها نیز به دلیل تبار قومی و مذهبی خود شهروند درجه دو محسوب خواهند شد.

خیرالله اشاره کرد که آنها این شکایت را با حمایت شورای روابط آمریکایی-اسلامی در نیوجرسی علیه افراد و سازمان‌های تنظیم کرده است که اجازه داده‌اند، اجازه حضور نژادپرستی در نهادهایی را داده است که در اصل قرار است از شهروندان محافظت کنند.

او از نهادهای فدرال خواست تا این فهرست نژادپرستانه را حذف کنند، فهرستی که به طور عمده شامل اسامی عربی و اسلامی است.

بر اساس آخرین آمار رسمی در آغاز سال 2022، تعداد مسلمانان در آمریکا حدود 3.5 میلیون مسلمان یا حدود 1.2 درصد از کل جمعیت برآورد شده است.

انتهای پیام
captcha