حضور ۴۰۰ مُبلغ در مدارس طرح امین استان مرکزی
کد خبر: 4169916
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

حضور ۴۰۰ مُبلغ در مدارس طرح امین استان مرکزی

معاون تبلیغی و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ۴۰۰ مُبلغ خانم و آقا در سال تحصیلی جدید در مدارس طرح امین این استان وظیفه ارایه اقدامات آموزشی و توجیهی را برعهده دارند.

حجت الاسلام حامد زمانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی، حجت‌الاسلام حامد زمانی، معاون تبلیغی و امور فرهنگی حوزه علمیه استان، امروز، 28 شهریور، در همایش آموزشی، توجیحی مبلغین طرح امین آموزش و پرورش بیان کرد: تعداد مبلغان طرح امین در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: فعالیت مُبلغان در مدارس بر اساس ۱۰ اصل تربیتی بوده و حوزه علمیه براساس نیاز مدارس است و ارتباط‌گیری با دانش آموزان، کادر، اساتید و اولیای دانش آموزان از جمله مهم‌ترین وظیفه این مبلغان در مدارس به شمار می‌رود.

حجت الاسلام زمانی افزود: با توجه به اینکه ۱۰ اصل تربیتی از مهمترین نکات مورد نیاز در مدارس به شمار می رود مُبلغان در این زمینه آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند. این ۱۰ اصل پرورشی در زمینه اصول توحید، اصول دین و فروع دین از جمله توحید، معاد، امامت و نماز بوده و سه بحث در زمینه مسلمان و اسلام که بحث اصول دین، فروع دین و اخلاق است در این اصول بیان شده‌ است.

معاون تبلیغی و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ۴۰۰ مُبلغ خانم و آقا در سال تحصیلی جدید در مدارس طرح امین این استان وظیفه ارائه اقدامات آموزشی و توجیهی را برعهده دارند.

احمد نوازنی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز در این همایش لازمه کار تربیتی را قرآن عنوان کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های دنیوی باید با قرآن تطبیق داده شود و اگر به قرآن مراجعه شود و مبنای عمل انسانها قرار باشد، قرآن راهگشای تمام مسائل است.

وی افزود: دانش‌آموزان در صورتی که مبلغان را به عنوان برادران، خواهران یا پدران خود در کنار خود بپذیرند می‌توان هر بذری را در مدارس کاشت و اهداف پرورشی و تربیتی را در مدارس پیاده کرد.

وی ادامه داد: وضعیت فرهنگی جامعه و فضای مدارس نسبت به آبان و آذر ماه سال گذشته بهبود یافته و امید است در جهت بهبود هر چه بیشتر فضای تربیتی و آموزشی اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی روز اول مهر ماه بوده و شنبه روز اول مهر و نخستین روز تحصیلی است و زنگ مدارس هم در استان و کشور در این روز به صدا درمی‌آید.

انتهای پیام
captcha