خدمت به مردم عمل به وصیت شهداست
کد خبر: 4169659
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
استاندار آذربایجان شرقی:

خدمت به مردم عمل به وصیت شهداست

عابدین خرم گفت: شهدا دارای ایمان صادق بودند و به آن عمل کردند و فرهنگ شهدا به ما درس می‌دهد که باید با خدمت به مردم و اصلاح امور، دین خود را در مقابل قطره قطره خون شهدا ایفا کنیم.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 27 شهریورماه، در آیین گرامی‌داشت شهدای کارمند استان در تالار وحدت دانشگاه تبریز، گفت: شهدا دارای ایمان صادق بودند و به آن عمل کردند و فرهنگ شهدا درسی برای ما است که باید با خدمت به مردم و اصلاح امور، دین خود را در مقابل قطره قطره خون شهدا ایفا کنیم. 

وی افزود: هر کارمند اگر دلسوزانه به مردم خدمت کند، احساس روزمرگی نکند و حس کند کاری که انجام می‌دهد ارزشمند است، به وصیت شهدا عمل کرده است.

خرم، با ارزشمند خواندن یادواره‌های شهدا، گفت: این برنامه‌ها زمانی کاربرد خواهد داشت که یک برانگیختگی اجتماعی و مردمی در جامعه اتفاق بیفتد و اگر می‌خواهیم نام و یاد شهدا زنده بماند و اهداف شهدا در جامعه پیاده شود، ممکن نخواهد بود مگر با پیاده‌سازی گفتمانی که شهدا جانشان را برای آن فدا کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: باید به ارزش‌هایی که این همه جوان لایق و بااستعداد برای آن جان  میدان آمدند و در هر موقعیتی که قرار گرفتند فتح‌الفتوح آفریدند ایمان و باور داشته باشیم.

وی افزود: تاریخ گواهی خواهد داد در یک مقطعی در جامعه‌ای به نام ایران اسلامی، انسان‌هایی برای اعتلای دین خدا قیام کردند و توانستند مسیر بشریت را از انحطاط نجات دهند و این یک واقعیت است.

خرم اظهار کرد: امروز اگر می‌خواهیم به سیره مجاهدین فی سبیل الله در هشت سال دفاع مقدس اقتدا کنیم باید بدانیم که کارگزاران و مسئولان نظام همواره باید در این مسیر قدم بردارند و خود را موظف بدانند تا در این مسیر بمانند و اگر فکری جز این داشته باشیم خطا کرده ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی به شخصیت و جایگاه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری همین الان هم در بین جامعه رزمنده و انقلابی افرادی هستند که همچون شهید قاسم سلیمانی زندگی می کنند اما ناشناخته هستند.

وی افزود: ما سرمایه‌هایی در اختیار داریم که از آنها استفاده نمی‌کنیم و این خواست دشمن است که از راه و مکتب شهدا دور باشیم و نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم.

خرم تصریح کرد: روز پیروزی یک مسئول آن روزی است که احساس کند در مدت زمانی که پشت سر گذاشته به آرمان‌ها و راه شهدا عمل کرده و اگر این‌گونه باشد یقیناً در جامعه اسلامی ما خیلی مسائل و مشکلات قابل حل است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید مسیر را گم نکنیم و خودمان را در مقابل حملاتی که به مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده و زندگی ما هجوم آوردند تجهیز کنیم.

انتهای پیام
captcha