تسلیت جبلی برای درگذشت بنیانگذار روزنامه السفیر
کد خبر: 4165556
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
در پی درگذشت طلال سلمان

تسلیت جبلی برای درگذشت بنیانگذار روزنامه السفیر

رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت طلال سلمان، روزنامه‌نگار پیشکسوت جهان عرب و موسس و سردبیر روزنامه «السفیر» لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سیما، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در پیامی درگذشت طلال سلمان، روزنامه‌نگار پیشکسوت جهان عرب و موسس و سردبیر روزنامه «السفیر» لبنان را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

«استاد مسلم و متعهد روزنامه‌نگاری حرفه‌ای جهان عرب، طلال سلمان سردبیر روزنامه السفیر لبنان از دنیا رفت. شاید امثال استاد طلال سلمان در جهان امروز روزنامه‌نگاری به تعداد انگشتان یک دست یافت نشود. اولین آشنایی من با آن مرحوم حدود ۲۷ سال پیش بود. برای پوشش جنگ سال ۱۹۹۶ رژیم صهیونیستی علیه لبنان که به حرب نیسان معروف شد به عنوان خبرنگار در لبنان بودم. در این جنگ بود که برای اولین بار حزب‌الله لبنان از موشک‌های دست‌ساز و کاتیوشا رونمایی کرد. در آن ایام فرصتی دست داد تا به دیدار سردبیر سرشناس روزنامه السفیر بروم. دفتر این روزنامه در خیابان حمرا بود. ‌استاد طلال دست مرا گرفت و آرشیو روزنامه را به من نشان داد. شگفت‌انگیز بود. آخرین اطلاعات درباره بخش‌های مختلف اقتصاد ایران در آرشیو روزنامه السفیر که عمده آن را بریده جراید تشکیل می‌داد قابل مشاهده بود. رسالت روزنامه و روزنامه‌نگار را سیاست سازی می‌دانست نه سیاست‌بازی! نظرش را درباره برخی روزنامه‌های آن زمان ایران پرسیدم. به طعنه گفت اینها بیانیه سیاسی هستند روزنامه نیستند! ساعت‌ها درباره نقش و جایگاه مطلوب روزنامه سخن گفت. از روزنامه السفیرش گفت. روزنامه‌ای که سرمقاله‌های آن چکیده سیاست روز داخلی و خارجی لبنان بود و بزرگان سیاست در لبنان افتخار می‌کردند که از آنها در این سرمقاله‌ها نقل قول شود.

مرحوم طلال سلمان یار دیرین مقاومت شریف در لبنان بود و قلمش چون سلاح مقاومت بود. ‌ برنده و تیز در برابر دشمنان و پناه بخش به مقاومت و یاران آن و مردم مظلوم لبنان. هیچ‌گاه استاد طلال سلمان در مسیر روشن و افتخارانگیز دفاع از سه‌گانه مقدس مردم، ارتش و مقاومت لبنان دچار تردید نشد. ‌ طلال سلمان استاد پیش‌کسوت روزنامه‌نگاری متعهد بود اما همواره به اقتضائات و فناوری نوین رسانه‌های جمعی توجه داشت به گونه‌ای که از جمله اولین روزنامه‌های بسیار مهم و تأثیرگذار لبنان و جهان عرب بود که روزنامه‌نگاری الکترونیک را جایگزین روزنامه کاغذی سنتی کرد.

 ‌استاد طلال سلمان همواره از احترام وافر در لبنان و جهان عرب و جهان اسلام برخوردار بود. ‌خدایش رحمت کند که تا آخرین لحظه عمر بابرکتش در خط مستقیم روزنامه‌نگاری متعهد، مستقل و شجاع در حمایت از ملت‌های مظلوم و مقاوم و افشای دشمن متجاوز جنایتکار و اشغالگر ثابت‌قدم ماند.

انتهای پیام
captcha