همه دلسوزان این سرزمین باید تاریخ را جدی بگیرند
کد خبر: 4164822
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

همه دلسوزان این سرزمین باید تاریخ را جدی بگیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی گفت: آفرین بر افرادی که تاریخ را جدی گرفتند و جدی گرفتن تاریخ باید در همه دلسوزان این سرزمین دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، اکرم صدیقی رئیس حوزه هنری استان خراسان شمالی و ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما شب گذشته دوم شهریور در مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی شریفی دبیر پویش ضمن خوشامد به حاضران گفت: برای این پویش 9 ماه زمان صرف شد. امیدوارم این رویداد اتفاقی متداوم در عرصه فرهنگ این کشور باشد تا نوجوانان کشورمان بیشتر با تاریخ سرزمین خود آشنا شوند. هدف از برگزاری پویش «هیس‌طوری» این است که نوجوانان این سرزمین با مفهوم و بنیادین، دشمن‌شناسی آشنا شوند.

ایران، هویتی نمونه دارد

در بخش بعدی این اختتامیه علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان کرد: هویت برای انسان مهم‌ترین امر است زیرا بدون هویت انسان وجود ندارد. هویت اشکال مختلفی چون؛ ملیت، دین، قومیت و... را در برمی‌گیرد. رهبر معظم انقلاب بیان کرده‌اند؛ کار سیاست خارجی صیانت از هویت است. ایشان می‌فرمایند؛ هویت سه بعد اسلامی، انقلابی و ملی دارد.

وی افزود: ملت ایران در هر سه قسمتی که رهبر معظم انقلاب بیان کردند غنی هستند. با وجود چنین غنای هویتی، مسئولیت نوجوانان که آینده این نظام هستند این است از هویت ایرانی – اسلامی محافظت کنند البته دشمن به نقش نوجوانان و جوانان در این عرصه واقف است و هجمه‌های خود را معطوف به آنها کرده است. در این راستا پویش‌هایی نظیر «هیس‌طوری» بر آگاهی نسل آینده این سرزمین می‌افزاید.

ایران، هویتی نمونه دارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بیان کرد: ملت ایران به لحاظ هویتی نمونه است و این را در طول تاریخ ثابت کرده است. وقتی مغول‌ها به کشورمان حمله کردند ایرانی جذب فرهنگ مغولی نشدند بلکه با گذر زمان مغول‌ها ایرانیزه شدند. این اتفاق را در هیچ کجای دنیا شاهد نیستیم. برای مثال بعد از اشغال فرانسه توسط آلمان، فرانسوی‌ها برخی از رسوم آلمانی‌ها را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه جوانان در دهه 60 در مقابل حمله دشمن ایستادگی کردند، تصریح کرد: جوانان امروز نیز همانند جوانان دهه شصت که در مقابل دشمن مقاومت کردند قادرند از هویت؛ اسلامی، انقلابی و ملی این سرزمین دفاع کنند. جوانان این سرزمین به رهبری سردار سلیمانی داعش را از سوریه و عراق خارج کرده و نگذاشتند آنها به میهن اسلامی نزدیک شود.  این سربلندی جوانان در زمان حال هم ادامه دارد.

ایران، هویتی نمونه دارد

در ادامه مراسم از ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون به دلیل ساخت آثاری آگاهی‌بخش در عرصه تاریخ معاصر تجلیل شد. طالبی در سخنانی کوتاه بیان کرد: شما بچه‌ها بسیار اهمیت دارید. خیلی‌ها از تاریخ خبر ندارند اما شما نوجوانان در این پویش آگاهی خود را نسبت به تاریخ سرزمین‌تان نشان دادید. امیدوارم این پویش در آینده‌ای نزدیک میلیونی شود.

ایران، هویتی نمونه دارد

در بخش انتهای مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی در سخنانی کوتاه بیان کرد: آفرین بر افرادی که تاریخ را جدی گرفتند. جدی گرفتن تاریخ باید در همه دلسوزان این سرزمین دیده شود. این پویش اقدامی شایسته است که باید ادامه داشته باشد زیرا بر آگاهی تاریخی نوجوانان این سرزمین می‌افزاید و این امری بسیار مهم است.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف تجلیل به عمل آمد و سپس  استاد ولی‌نژاد هنرمند خراسانی به اجرای برنامه پرداخت.

ایران، هویتی نمونه دارد

پویش «هیس‌طوری» که یک پویش سراسری حول مطالعه و کنشگری، پیرامون مجموعه کتاب «سرگذشت استعمار» نوشته مهدی میرکیایی است، کار خود را از آبان ۱۴۰۱ آغاز کرد و روند برگزاری آن تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ ادامه داشت. هدف اصلی این پویش به بهانه مطالعه مجموعه کتاب «سرگذشت استعمار» این بود تا نوجوانان با مفهوم مهم و بنیادین ذیل عرصه دشمن‌شناسی و مطالعه تاریخ با عنوان استعمار که از غرب برخاسته است، آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha