اتکای سپاه به اصل قرآنی «تقویت قدرت»؛ عامل کنار رفتن «گزینه نظامی روی میز است» + صوت
کد خبر: 4164139
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد:

اتکای سپاه به اصل قرآنی «تقویت قدرت»؛ عامل کنار رفتن «گزینه نظامی روی میز است» + صوت

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با تحسین کسانی که آیه شریفه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» را به عنوان آرم سپاه انتخاب کردند، گفت: دشمن قدرتمند زمانی از ظلم، ستم و خصومت دست برمی‌دارد که نقطه مورد هدف خود را قدرتمند ببیند و سپاه از زمان تولد تا امروز برپایه این اصل قرآنی حرکت کرده و توانسته عبارت‌ آمریکایی «گزینه نظامی روی میز است» را بی‌معنا کرده و به حاشیه ببرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه

به گزارش ایکنا، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه با اشاره به استمرار رشد و زایش و استحکام درونی سپاه، گفتند: این مجموعه اکنون به کانونی عظیم و کاملاً مجهز و بزرگ‌ترین سازمان ضدتروریستی جهان تبدیل شده که بسیاری از ارتش‌های بزرگ جهان از انجام دادن اقداماتی شبیه فعالیت‌های آن، ناتوان هستند.

رهبر انقلاب، عملکرد سپاه را هم جذاب و چندوجهی خواندند و مواجهه پیروز با بحران‌ها را یکی از وجوه مستمر عملکردی این نهاد دانستند. 

ایشان تأثیرات فرامرزی سپاه پاسداران را هم عمیق و بسیار مهم دانستند و گفتند: عملکردها و جذابیت‌های سپاه در ابعاد مختلف، دشمن را نگران و ناچار کرده است با دروغ و شایعه و هیاهوی پوچ به تخریب سپاه بپردازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره مؤلفه‌های جذابیت سپاه در داخل کشور و سطح منطقه گفت: پدیده سپاه و بسیج یک پدیده بشری براساس یک مهندسی از قبل طراحی‌شده نبود بلکه یک پدیده آسمانی و الهام ربانی است و لذا سپاه با شاخص‌ها و معیارهای بشری و معمولی قابل فهم نیست.

سپاه؛ پدیده‌ای شبیه معجزه

وی با بیان اینکه سپاه یک پدیده شبیه معجزه است، گفت: طی بیش از چهل سالی که از تولد سپاه می‌گذرد، جذابیت، توسعه کمی و کیفی، توانمندی و قدرت سپاه بیشتر شده و این در وضعیتی بوده که در طول این مدت تمام دشمنی‌ها نسبت به انقلاب اسلامی به سپاه ختم می‌شده و این سپاه بوده که در آخر کار سپر می‌شده و شهید و جانباز می‌داده و هم مورد تحریم و هم مورد تهدید قرار می‌گرفته اما علی‌رغم این تحریم‌ها و تهدیدهای متوالی، نه تنها هیچ چیز از سپاه کم نشده بلکه به آن افزوده شده است.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه جذابیت مردمی سپاه ریشه در لطف الهی دارد، گفت: دل‌های مردم را صرفا با ارائه خدمات نمی‌توان جذب کرد. درست است که سپاه در عرصه خدمتگزاری، محرومیت‌زدایی و فقرزدایی در خط مقدم قرار دارد و ملجأ و پناهگاه است و خدمات سپاه در این حوزه‌ها قابل شمارش نیست اما با همه اینها دل‌ها دست خداست و فقط با این کارها نمی‌توان دل‌های مردم را جذب و جلب کرد. سپاه به دل عامه مردم گره خورده و توده‌های مردم واقعا سپاه را دوست دارند.

وی با تأکید بر اینکه واقعا سپاه در دنیا قطعه‌ای از بهشت و یک محیط نورانی است، گفت: این به معنای آن نیست که خطا و اشتباهی در این مجموعه رخ نمی‌دهد اما پارادایم و گفتمان حاکم بر سپاه، یک پارادایم و فضای معنوی و الهی است.

تحسین انتخاب‌کنندگان آیه آرم سپاه

حجت‌الاسلام تویسرکانی درباره نقش سپاه در به حاشیه رفتن و کنار گذاشته شدن عبارت «گزینه نظامی روی میز است» گفت: واقعا باید کسانی را که در ابتدای تأسیس سپاه آیه شریفه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» را به عنوان آرم سپاه انتخاب کردند، تحسین کرد. دشمن ما قدرت دارد و منکر قدرت دشمن نیستیم. حال این دشمن قدرتمند زمانی از ظلم، ستم و خصومت دست برمی‌دارد که نقطه مورد هدف خود را قدرتمند ببیند و سپاه برپایه این اصل قرآنی در این مدت حرکت کرده است.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مورد ستم و تجاوز قرار نگیریم باید قوی باشیم و این یک اصل قرآنی است و تأکید رهبر انقلاب بر ساخت «ایران قوی» در همه ابعاد و نه فقط بعد نظامی و امنیتی نیز بر همین اساس است. اگر در ابتدای انقلاب مورد حمله صدام قرار گرفتیم به خاطر ان بود که بعثی‌ها ضعف و به هم‌ریختگی ما را دیدند و لذا احساس کردند الان بهترین فرصت برای حمله به ایران است هرچند بعد از چند ماه خود را پیدا کردیم و شکست‌های ابتدایی را جبران کردیم.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی سپاه در هوافضا گفت: سپاه در این حوزه پاسدار ملت ایران در مرز هوایی است و هیچ پرنده و شیئی توان نزدیک شدن به مرزهای هوایی ایران را ندارد و تحت پوشش پدافند هوایی ارتش و سپاه قرار می‌گیرد. در واقع امروز ایران در حوزه‌های موشکی، دریایی و زمینی به حدی از قدرت رسیده که دیگر کسی جرئت نمی‌کند حتی تصور حمله به ایران را نیز در ذهن خود بپروراند چون می‌داند حمله به ایران مجازات، کیفر و تبعات بسیار شدیدی دارد.

قدرت سپاه بر پایه توان بومی

حجت‌الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه رسیدن به این حد از قدرت یک محصول بومی و بدون اتکا به خارج بوده، گفت: جوانان نخبه ایرانی این قدرت را خلق کرده‌اند و خود این توان بومی یک مؤلفه قدرت است.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه درباره قدرت زایش درونی مستمر سپاه و ترکیب قدرت نظامی و اعتقادی در این نهاد انقلابی گفت: اصولا اکثریت بالای کسانی که جذب سپاه شدند به خاطر پول، درآمد و شغل نبوده است و برای ورود به سپاه انگیزه ایمانی، قرآنی و ولایی داشته و برای یاری دین خدا وارد این مجموعه شدند و این در کل دنیا بی‌نظیر است. در حقیقت سپاه مجموعه‌ای برای تحقق ارزش‌های الهی زیر سایه ولایت است و این برگ برنده این نهاد انقلابی در تمامی عرصه‌هاست.   

انتهای پیام
captcha