پویش «مهر همگانی» در فارس به راه افتاد
کد خبر: 4163557
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

پویش «مهر همگانی» در فارس به راه افتاد

فراخوان پویش «مهر همگانی» به‌منظور دریافت اقلام مورد نیاز تحصیل برای کودکان مناطق محروم و نیازمندم بینا و نابینا در استان فارس به راه افتاد.

پویش «مهر همگانی»، فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا جعفری، رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان فارس امروز، 28 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: در گذر روزهای مانده به فصلی نو، با مشارکت خیران و خیراندیشان کمک‌های نقدی و غیر نقدی شما را جهت تأمین اقلام مورد نیاز تحصیل برای کودکان مناطق محروم و نیازمند کم‌بینا و نابینا را دریافت کنیم.

وی افزود: در این فراخوان تمامی کمک‌های نقدی خیرین و حامیان شریف در جهت تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز شامل (کیف، کفش، کتاب، دفتر، مداد، خودکار و…) صرف می‌شود و تمامی کمک‌های غیرنقدی نیز به‌صورت مستقیم به کودکان نیازمند اهدا می‌شود. تاکنون به واسطه کمک‌های خیرین، بخشی از لوازم‌التحریر تهیه شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

جعفری با بیان اینکه پویش «مهر همگانی» برای اولین بار در فارس و به همت انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان فارس برگزار می‌شود، افزود:‌ هدف از این پویش ساختن بستری است که در آن خانواده‌های نیازمند دارای کودکان کم‌بینا و نابینا  بدون داشتن دغدغه مالی بتوانند کودکان خود را جهت ادامه تحصیل به مدرسه بفرستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تحصیل و آموزش یکی از مؤلفه‌های اصلی تربیتی برای رشد هر فرزندی است، باید در نظر داشته باشیم که اهتمام ورزیدن به ادامه تحصیل کودکان نیازمند، موضوعی حیاتی‌ست تا بسیاری از این کودکان به دلیل عدم توانایی مالی مجبور به ترک تحصیل نشوند و همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان در این راستای این است تا بتواند قدمی نیک در جهت بسترسازی شرایط اولیه جهت ادامه تحصیل کودکان نیازمند بردارد.

جعفری با بیان اینکه بی‌شک هر کودکی برای بالندگی به حمایت نیاز دارد تا روزی بتواند در مسیری درست، استعداد و توانایی خود را شکوفا کند، افزود: بر این باوریم که هر دانه‌ای که امروز کاشته کنار یکدیگر می‌کاریم، در فرداهای روشن این دانه‌ها سبز خواهند شد.

انتهای پیام
captcha