ادبیات عاشورایی و راهپیمایی اربعین، عمود‌های مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی
کد خبر: 4163105
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
در پنجمین رویداد کتاب تهران مطرح می‌شود

ادبیات عاشورایی و راهپیمایی اربعین، عمود‌های مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی

پنجمین رویداد کتاب، با موضوع «ادبیات عاشورایی و اربعین حسینی» جمعه، ۲۷ مرداد، ساعت ۱۶ تا ۱۸، در سالن ۸ سینما‌ی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.

ادبیات عاشورایی و راهپیمایی اربعین، عمود‌های مسیر تمدن سازی نوین اسلامیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی باغ کتاب، پنجمین رویداد کتاب، با موضوع «ادبیات عاشورایی و اربعین حسینی» جمعه، ۲۷ مرداد، ساعت ۱۶ تا ۱۸، در سالن ۸ سینما‌ی باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد. 
 
بحث محوری این رویداد، «تمدن‌سازی نوین اسلامی در جریان پدیده اربعین» است و به طور ویژه، به بررسی جایگاه ادبیات عاشورایی در فضای فرهنگی کشور و تبیین موقعیت استراتژیک کشور در بازسازی امت واحده و تمدن نوین اسلامی پرداخته‌ خواهد شد. 
 
همچنین در این رویداد، کتاب «سنگ» معرفی و بررسی می‌شود. این کتاب، بازگویی واقعه کربلا از زبان یک سنگ است. این رمان در ژانری تاریخی، روایتگر زندگی یکی از سپاهیان لشکر عمر سعد به نام زرعة ابن ابان است که امام حسین(ع) او را نفرین کرده است. این رمان بر اساس دو روایت تاریخی که پیرامون واقعه عاشورا نقل شده، تألیف شده است.
 
مریم انصاری، مجری کارشناس این رویداد است و قدسیه پایینی، نویسنده کتاب «سنگ»، مهمان مراسم خواهد بود. همچنین مریم ضامنی، کارشناس رسانه، نیز در این رویداد حضور خواهد داشت.
 
این رویداد به دبیری قدسیه پایینی، نویسنده و کارشناس حوزه دفاع مقدس، به صورت ماهانه در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال رویداد کتاب با آی دی ruydadeketab@ در پیام‌رسان بله مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha