ثبات ایران با جنایت‌های تروریستی به خطر نمی‌‌افتد
کد خبر: 4162370
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
وزیر کشور:

ثبات ایران با جنایت‌های تروریستی به خطر نمی‌‌افتد

وحیدی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: دشمنان گمان می‌کنند که با چنین جنایت‌هایی امنیت و ثبات ایران اسلامی را به خطر بیندازند در صورتی که اشتباه می‌کنند.

وزیر کشور در حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، در پی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و دستور رئیس‌جمهور، احمد وحیدی، وزیر کشور، صبح امروز، 23 مردادماه وارد شیراز شد و در جلسه شورای تأمین در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شرکت کرد.

وی با تأکید بر اینکه ابعاد مختلف این حادثه را بررسی خواهیم کرد، گفت: متأسفانه در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) تعدادی از زائران مجروح و یک نفر به شهادت رسید.

وحیدی تصریح کرد: دشمنان گمان می‌کنند که با چنین جنایت‌هایی و آتش گشودن بر روی مردم می‌توانند امنیت و ثبات ایران اسلامی را به خطر بیندازند در صورتی که اشتباه می‌کنند زیرا ملت ایران ملتی استوار است.

وزیر کشور از سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر انتقاد کرد و آنان را مروج چنین جنایت‌های تروریستی دانست و افزود: البته ما منتظر عکس‌العمل آنان خواهیم بود که قابل پیش‌بینی هم هست که مانند حادثه تروریستی قبلی سکوت کنند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی و حفاظتی حرم مطهر، عکس‌العمل آنان را در مقابل این حادثه به موقع توصیف کرد و گفت: هم‌اکنون نیروهای امنیتی و نظامی بر اوضاع مسلط هستند.

وحیدی تأکید کرد: قطعاً تمام کسانی که در این جنایت مشارکت، همکاری و پشتیبانی داشته‌اند به شدت به عقوبت می‌رسند.

بنا بر این گزارش، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار فارس ضمن تسلیت به خانواده‌های داغ‌دیده این حادثه وضعیت سلامت مجروحان را پیگیری کرد.

وی خواستار بررسی ابعاد همه جانبه این حادثه تروریستی شد و بر ضرورت پیشگیری از وقوع چنین جنایت‌های تروریستی و ایجاد آرامش روانی در جامعه تأکید کرد.

یادآور می‌شود، در ساعت 19 شامگاه یکشنبه، 22 مردادماه یک نفر تروریست به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حمله کرد که در آن 8 نفر مصدوم شدند و یک نفر به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha