خبرنگار؛ خط مقدم مقابله با نبردهای شناختی
کد خبر: 4161147
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
انتشار بیانیه بیونسکو ـ ایران

خبرنگار؛ خط مقدم مقابله با نبردهای شناختی

در بیانیه باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان خط مقدم مقابله با نبردهای شناختی یاد شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران، باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، رسانه را بازوی مطالبه‌گری مردمی، آگاه‌سازی عمومی و مقابله‌گر با هجمه‌های شناختی و ترکیبی علیه کشور دانست.

در این پیام تبریک آمده است :«ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه مى‌‏نويسند».

17 مرداد همواره یادآور تلاش‌ها و زحمات قشری است که پرچم‌داران آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی و ثبت موقعیت‌ها و وضعیت‌های یک کشور و تولید جریان فکری برای حرکت به سوی قله‌های پیشرفت هستند. 

این رکن مهم در زمانه‌ای که کشور در بی‌امان‌ترین هجمه‌ جنگ‌های شناختی و ترکیبی از سوی دشمن قرار دارد، هم خنثی‌کننده این سناریوهای مسموم است و هم تولیدکننده ضدجریان‌هایی که دشمن را زمین‌گیر کند.

تلاش بی‌وقفه رسانه‌ها علی‌رغم تمام کمبودها و گاها بی‌مهری‌ها، برای کمک به فرایند توزیع شفاف و به‌هنگام محتوا، در راستای کمک به درک صحیح افکارعمومی از موضوعات قابل تقدیر است. 

خبرنگار امروز باید خود را جریان‌ساز و موثر بر فرایندهای تصمیم گیری در کشور بداند و با نگاهی دقیق، به‌عنوان چشم بینای مردم، هم مطالبه‌گری کرده، هم منتقد منصف باشد و هم از ساخت دوقطبی در جامعه پرهیز کند؛ چراکه دوقطبی تعادل اجتماعی را مخدوش می‌کند و جامعه بی‌تعادل هم در حرکت دچار نقص خواهد شد. 

ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه و دلسوزان حوزه آگاهی بخشی، امید است جریان اطلاع‌رسانی کشور با کمک این قشر شریف و زحمتکش، پویاتر و اثرگذارتر شده و شاهد خلق روایت‌های صحیح و کمک برای حل موانع در کشور باشیم».

انتهای پیام
captcha