یزدی‌خواه: جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار عمل بزند
کد خبر: 4159713
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/20

یزدی‌خواه: جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار عمل بزند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ضرورت دارد جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار بزند. باید پذیرفت بسیاری از متون علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند ترجمه هستند و از صاحب‌نظران غربی به دست ما رسیده‌اند، پس جهاددانشگاهی باید به این نکات توجه داشته باشد و در حوزه علوم انسانی از خود ابتکار نشان دهد.

سید علی یزدی خواه

سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به درپیش بودن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از آن نهادهایی است که از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی در این نظام غرس شد و الحمدالله در طول چهار دهه گذشته خدمات بی‌بدیلی در حوزه‌های فرهنگی، فنی و مهندسی، پزشکی و علوم انسانی ارائه کرده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با روحیه جهادی که از آن بهره می‌برد و با توجه به ساختار نهادی آن تاکنون منشأ خدمات ارزشمندی بوده، البته توقع نیروهای انقلابی از جهاددانشگاهی بسیار بیشتر است و باید در عرصه‌هایی که کشور با مشکل روبه‌روست، ورود جدی و پررنگ‌تری داشته باشد و موضوعات مختلف را پیش ببرد.

نقش بی‌بدیل جهاددانشگاهی در کشور

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نقش بی‌بدیلی در نظام دارد، گفت: ما نمایندگان مجلس به عنوان سربازان انقلاب و سربازان حوزه‌های فرهنگی کاملاً آمادگی داریم در جهت تحقق منویات رهبر عزیز انقلاب اسلامی که جهاددانشگاهی خودش را مقید به اجرای آنها می‌داند، ادای دین و خدمت داشته باشیم.

یزدی‌خواه ضمن اینکه موضوعات فرهنگی را یکی از موضوعات اساسی عنوان کرد که باید جهاددانشگاهی به این عرصه ورود جدی و جهادگونه داشته باشد، افزود: مسائل فرهنگی آینده انقلاب و کشور را رقم می‌زنند؛ زمانی خدمات جهاددانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی و پزشکی و کشاورزی به بار خواهند نشست و نتیجه دستاوردهایش را به جامعه جهانی عرضه خواهد کرد که در عرصه‌های فرهنگی منشأ اثر باشد و کشور را صاحب نفوذ فرهنگی و سبک فرهنگی کند.

جهاددانشگاهی در علوم انسانی دست به ابتکار بزند

وی بیان کرد: ضرورت دارد جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی دست به ابتکار بزند. باید پذیرفت بسیاری از متون علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند ترجمه هستند و از صاحب‌نظران غربی به دست ما رسیده‌اند، پس جهاددانشگاهی باید به این نکات توجه داشته باشد و در حوزه علوم انسانی از خود ابتکار نشان دهد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha