ابلاغ مصوبه تثبیت جایگاه نظارتی صدا و سیما بر نمایش خانگی
کد خبر: 4159333
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
رئیس رسانه ملی خبر داد

ابلاغ مصوبه تثبیت جایگاه نظارتی صدا و سیما بر نمایش خانگی

رئیس رسانه ملی دقایقی پیش در صفحه ویراستی خود اعلام کرد که بنابر اعلام دبیر شعاف، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تثبیت جایگاه نظارتی سازمان صدا و سیما بر نمایش خانگی ابلاغ شده است.

به گزارش ایکنا، رئیس رسانه ملی ساعتی پیش در صفحه ویراستی خود اعلام کرد که بنابر اعلام دبیر شعاف، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تثبیت جایگاه نظارتی سازمان صدا و سیما بر نمایش خانگی ابلاغ شده است.

جبلی درباره این موضوع در صفحه شخصی ویراستی خود چنین نوشت: به گفته دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا در خصوص تثبیت نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه، قرار است کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود تا آیین‌نامه جدید مدیریت صوت و تصویرفراگیر آماده شود و به تصویب شورای عالی برسد. البته این موضوع بیشتر به خاطر تعیین جزئیات است چون اساسا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون قانون لازم‌الاجراست. شاهدیم در این سال‌ها همواره جریان‌هایی صاحب قدرت و رسانه مشغول شبهه‌افکنی علیه مسئولایت ساترا و حق نظارت و حمایت آن هستند، حتی با این مصوبه هم کوتاه نیامدند و در این خصوص تردید کردند که نام ساترا در مصوبه ذکر نشده است! این در حالی است که می‌دانیم با این مصوبه وظیفه‌ای برای ساترا تعریف نشده بلکه وجوه مختلف این نهاد روشن‌تر شده است.

انتهای پیام
captcha