هتک حرمت به قرآن نشانه عجز دشمنان اسلام است
کد خبر: 4158460
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قاری عنوان شد:

هتک حرمت به قرآن نشانه عجز دشمنان اسلام است

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قاری گفت: بار دیگر در ایام محرم دشمنان اسلام با هتک حرمت به قرآن کریم دل مسلمانان را به درد آوردند اما آنها مانند دفعات قبل بیشتر رسوا خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در ادامه سلسله جلسات دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قاری از خانواده شهید رضا عزیزی دیدار شد. در این جلسه رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله، مجتبی محمدبیگی و مصطفی خلیلی قاری بین‌المللی قرآن و سعید کریمی خادم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و معاون فرهنگی امامزاده حسن(ع) شهرری حضور داشتتند.

در ابتدای این جلسه قربانی گفت: خدا را شاکرم در چنین روزی به نمایندگی از جامعه قرآنی خدمت خانواده شهید عزیزی رسیدیم. این دیدارها عرض ارادت جامعه قرآنی و تجدید میثاق آنها با شهداست. کمیته شهدای قرآنی فعالیت خود را از چند سال پیش با هدف شناسایی شهدای قاری آغاز کرد و خوشبختانه این اقدام تا به امروز ادامه دارد. درضمن برگزاری یادواره شهدای قرآنی، تولید مستند، کتاب از دیگر اقدامات کمیته شهدای قرآنی است.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا جدا از اینکه باعث آشنایی بیشتر با آنها می‌شود نسل جوان را بیشتر با الگوهایی چون شهدا آشنا می‌کند. جوانان کشورمان باید بدانند چگونه در ۸ سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان ایستادگی کردند به ویژه رزمندگان جوان که برای ما با ایثار جانشان امنیت به ارمغان آوردند.

وی درباره هتک حرمت به قرآن کریم نیز گفت: در ایام محرم که متعلق به امام حسین(ع) است بار دیگر دشمنان نادان اسلام با هتک حرمت به قرآن کریم دل مسلمانان جهان را به درد آوردند. این اقدام آنها از سر عجز است چون می‌بینند فرهنگ عاشورا و قرآن در حال جهانی شدن است اما همان‌گونه که ابوجهل و همسرش در آسیب رساندن به پیامبر(ص) موفق نبودند، هتاکان به قرآن نیز به موفقیتی دست نخواهند یافت.

در ادامه جلسه محمد بیگی قاری بین‌المللی قرآن گفت: حضور در کنار خانواده شهدا همیشه باعث افتخار است. به واسطه این دیدارها ما با ابعاد شخصیتی شهدا آشنا می‌شویم و از آنها الگو می‌گیریم.

مادر شهید نیز در این دیدار ضمن تشکر از جامعه قرآنی بیان کرد: فرزندم از کودکی عاشق قرآن و مسجد بود همه ساعات خود را در مسجد می‌گذراند و زمانی که به جوانی رسید خود به کودکان آموزش قرآن می‌داد.

وی افزود: رضا کار خود را در آموزش و پرورش آغاز کرد اما به واسطه علاقه زیادش به سپاه، پاسدار شد و دائم به فکر رفتن به جبهه بود اما من اجازه نمی‌دادم. در نهایت توانست مرا راضی کند و به همراه پدرش عازم جبهه‌های حق علیه باطل شود و چندی بعد نیز به شهادت رسید.

مادر شهید ادامه داد: درباره خصوصیات اخلاقی فرزندم باید بگویم بسیار مهربان و خوشرو بود. او به همه کمک می‌کرد. هرجا کار خیری در میان بود او در آن شرکت داشت. در نوجوانی در مبارزات انقلابی شرکت داشت. در ایامی که فرزندم تازه به شهادت رسیده بود بسیار غمگین بودم اما یک بار خواب او را دیدم که مرا سفارش به شاد بودن می‌کرد.

در بخش پایانی این دیدار برادر شهید نیز بیان کرد: رضا از طریق لشکر حضرت رسول(ص) عازم جنگ شد. تیر ماه سال ۴۳ به دنیا آمد و فروردین سال ۶۲ به شهادت رسید. 

وی خاتمه این گزارش بیان کرد: از توصیه‌های جدی برادرم، احترام به پدر و مادر بود چون خود همیشه به این امر اهتمام داشت. خیلی متواضع بود و هیچگاه با دیگران به تندی سخن نمی‌گفت. شهیدان همگی الگوهایی زیبا هستند که با استعانت از آنها می‌توان راه خوب زندگی کردن را آموخت.

سیدضیاءالدین موسوی

انتهای پیام
captcha