دانشنامه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در دست تدوین است
کد خبر: 4157368
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

دانشنامه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در دست تدوین است

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اهمیت مستندسازی دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان در جنگ تحمیلی، گفت: دانشنامه دفاع مقدس آذربایجان شرقی در دست تهیه و تدوین است.

سردار عباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، اول مردادماه، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی در آبان ماه امسال، اظهار کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از اهداف مهم و جنبی این کنگره است که طی برگزاری از آن رونمایی شده و تقدیم دایره‌المعارف دفاع مقدس کشور می‌شود.

وی عمده ترین هدف برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی را تلاش برای ماندگاری راه شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: بر همین اساس تکمیل و بهره‌برداری از پارک موزه دفاع مقدس نیز جزء برنامه‌های این کنگره است که متاسفانه از سال ۱۳۷۲ کلنگ یادمان شهدا و پارک موزه دفاع مقدس زده شده و در این مدت طولانی کوتاهی هایی در افتتاح آن صورت گرفته است که با همت شهرداری تبریز و طرحی که شورای اسلامی شهر تصویب کرده است، امیدوارم شاهد تکمیل این پارک موزه باشیم.

عباسقلی‌زاده، پشتیبانی برای تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی توسط استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری و نیز اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از دیگر برکات کنگره ۱۰ هزار شهید استان خواند و ادامه داد: متاسفانه برخی عقب افتادگی‌ها در برنامه‌های این کنگره وجود دارد که امیدوارم تمام عوامل در استان دست به دست هم بدهند تا به بهترین شکل ممکن این کنگره برگزار شود.

فرمانده سپاه عاشورا، با اشاره به اینکه در خصوص هشت سال دفاع مقدس و نقش رزمندگان آذربایجان تاکنون تعداد ۷۰ جلد کتاب آماده چاپ شده است، یادآور شد: چهار ماه تا برگزاری کنگره زمان زیادی نیست تا بتوانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم که دلیل اصلی این عقب ماندگی‌ها اختصاص نیافتن اعتبارات مصوب است.

وی تولید انواع آثار در فضای مجازی، مستند خانواده شهدا، چهره نگاری شهدا در سطح شهر، تولید یادبود با آرم و چهره شهدا، تهیه دانشنامه شهدا را از جمله مسائلی برشمرد که باید برای کنگره آماده شود اما متاسفانه در این مسائل هنوز عقب مانده‌ایم.

عباسقلی‌زاده، با بیان اینکه دیدار با مقام رهبری است که مقرر شده است روز ۲۶ آبان سال‌جاری به صورت ملی با دعوت از استانداران و فرماندهان سپاه‌ انجام شود را از مهمترین برنامه‌های کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان اعلام و اظهار کرد: عمده دغدغه ما در این رابطه برگزاری نمایشگاه در پیشگاه مقام معظم رهبری و دیدار با ایشان است که می‌تواند دستاورد مهمی برای ما باشد و باید توجه داشت که انتظار رهبری از آذربایجان‌‌شرقی بیش از سایر استان‌ها است، به طوری که ایشان در سخنان خود همواره آذربایجان را سر ایران معرفی کرده اند و همین موضوع وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.

فرمانده سپاه عاشورا از عموم نویسندگان و مؤلفان دعوت کرد تا آثار مکتوب خود با موضوع دفاع مقدس را برای این کنگره ارسال و حمایت خود را اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha