اشتغال‌آفرینی با گسترش خدمات سلامت‌محور در فارس
کد خبر: 4157107
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

اشتغال‌آفرینی با گسترش خدمات سلامت‌محور در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش برای توسعه و تجمیع خدمات سلامت‌محور، در کنار توجه به گردشگری سلامت در فارس را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه سلامت، موجب اشتغال‌آفرینی، سهولت دسترسی مردم به خدمات با کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مدیرعامل شرکت شهر بین‌المللی سلامت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 31 تیرماه در بازدید از پروژه شهر بین‌المللی سلامت شیراز و نشست با مدیرعامل این شهر، اصل برنامه‌‌ریزی را گامی مهم در پیشبرد موفق اقدامات سلامت‌محور عنوان کرد و از دست‌اندرکاران این پروژه خواست تا توجه به مسایل فنی و کارشناسی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار اساتید و پزشکان برجسته شیراز در آموزش و درمان کشور، تلاش برای توسعه و تجمیع خدمات سلامت‌محور، در کنار توجه به گردشگری سلامت در فارس را بسیار ارزشمند خواند و گفت: بی شک، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه سلامت، موجب اشتغال‌آفرینی، سهولت دسترسی مردم به خدمات با کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

حسینی همچنین راه‌اندازی این پروژه را علاوه بر توسعه خدمات سلامت‌محور، گامی در راستای توسعه علمی در حوزه سلامت عنوان کرد.

هادی منصوری، مدیرعامل شرکت شهر بین‌المللی سلامت شیراز نیز در این نشست به معرفی بخش‌های در حال ساخت و پیگیری این پروژه و آخرین وضعیت عمرانی آن پرداخت و گفت: این پروژه با مساحت نزدیک به هزار هکتار در هشت کیلومتری شیراز واقع شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگترین مرکز سلامت غرب آسیا محسوب شده و برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، از جمله مزیت‌های ویژه شهر سلامت شیراز را ایجاد و تجمیع مراکز فوق تخصصی درمانی ارائه خدمات درمانی، گردشگری، سلامت‌محور، مراقبتی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی عنوان کرد.

منصوری در این نشست ضمن بیان توضیحاتی پیرامون آغاز عملیات اجرایی این طرح و فرآیند آغاز ساخت پروژه‌های عمرانی فاز یک طرح جامع شهر سلامت افزود: این طرح با کاربری در بخش‌های مسکونی، تجاری، درمانی، آموزشی، پژوهشی، ورزشی، رفاهی، تفریحی، گردشگری و تفرجگاهی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha