فعالیت 2300 هیئت مذهبی در استان مرکزی
کد خبر: 4157081
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

فعالیت 2300 هیئت مذهبی در استان مرکزی

رییس شورای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی از فعالیت و اقامه عزای حسینی از سوی 2 هزار و 300 هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 100 هیئت ویژه بانوان است.

عزاداری

احمد رضایی‌خواه، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بیان کرد: امروز چهارمین روز از محرم است و هیئات مذهبی برنامه‌های عزاداری خود را از آخرین روزهای ماه ذی‌الحجه آغاز کرده و تا پایان صفر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محورهای سخنرانی هیئت‌های مذهبی و جلسات روضه‌خوانی مشخص شده و عفاف حجاب یکی از محورهای اولویت‌دارست، اضافه کرد: دشمنان و ایادی مزدور اصول اعتقادی مکتب اسلام را هدف گرفتند که مقابله با ابزارهای در اختیار یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. علاوه بر تبیین اصول دینی، تأکید برجایگاه خانواده نیز انجام خواهد شد.

رضایی‌خواه «ما در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» را شعار هیئت‌های مذهبی امسال برشمرد و اظهار کرد: تمام مبانی امنیتی، ایمنی، بهداشتی، ترافیکی به مدیران و رؤسای هیات مذهبی گوشزد شده است. همچنین برای حفظ امنیت هیئت‌ها به کپسول‌های آتشنشانی و جهبه کمک‌های اولیه تجهیز شدند. هیئت‌ها در زمان فعالیت خود مکلف به همکاری با پلیس، بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و آتشنشانی هستند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب متن مناسب و دقت در این مهم به مداحان توصیه شده است، افزود: تعریف درست جهاد تبیین، محتواهای دانش‌افزایی، پرهیز از کلمات وهن‌آمیز از دیگر مواردی است که رؤسای هیئت‌ها به رعایت آن ملزم شدند.     

رضایی‌خوان با بیان اینکه 2 هزار و 300 هیئت مذهبی در استان در سامانه «طوبی» ثبت اطلاعات کردند و فقط تعداد کمی از هیئت‌ها ماندند که در این سامانه ثبت نشده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد 100 هیئت مذهبی ویژه بانوان است که برنامه‌های تعریف را ویژه بانوان پیش می‌برند.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن همگام شروع برنامه هیئت‌های مذهبی، تصریح کرد: بدون استثنا جلسات سوگواری اباعبدالله(ع) با تلاوت قرآن آغاز می‌شود. در این برنامه سعی شده از تمام قاریان و حافظان کلام وحی به ویژه نوجوانان استفاده شود. برپایی جلسات روضه‌خووانی که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست در دستور کار ویژه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha