رویداد «تا ثریا» به تحقق اقتصاد دانش‌بنیان منتج می‌شود
کد خبر: 4156073
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

رویداد «تا ثریا» به تحقق اقتصاد دانش‌بنیان منتج می‌شود

عضو هیئت مدیره هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج بیان کرد: برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور نیازمند سه ضلع شبکه پشتیبان، احصای نیازهای فناورانه و پاسخ‌های برتر هستیم و در رویداد تا ثریا به دنبال اتصال این اضلاع سه گانه جهت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان هستیم.

علوم دانش بنیان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، مجتبی خرسندی، عضو هیئت مدیره هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، امروز، ۲۷ تیرماه در حاشیه برگزاری رویداد «تا ثریا» در اراک، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های فناورانه پاسخگوی نیازهای فناورانه‌ای هستند که در نظام مسائل صنایع و شرکت‌های استان مطرح شده است. در رویداد تا ثریا به دنبال این هستیم که پاسخ‌های برتر را به نیازهای فناورانه استان اتصال دهیم و به نوعی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان جهت پاسخ به نیازهای فناورانه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور نیازمند سه ضلع هستیم، تصریح کرد: این سه ضلع، شبکه پشتیبان، احصای نیازهای فناورانه و پاسخ‌های برتر هستند و در رویداد تا ثریا به دنبال اتصال این اضلاع سه گانه جهت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان هستیم.

خرسندی افزود: همه مجموعه‌ها در میز مذاکرات این رویداد، تعهداتی را مابین صاحبان ایده و طرح ارائه خواهند داد و پیگیری مصوبات و تعهدات میز مذاکرات توسط هلدینگ پیشگامان صورت خواهد گرفت. به دنبال این هستیم که در این راستا بسیج منابع مالی و اعتباری و تسهیل‌گری در استان مرکزی، به برکت این رویداد محقق شود.

استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج به واسطه رویداد «تا ثریا» در حوزه دانش‌بنیان

محمدعلی داستان، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی، نیز در حاشیه این رویداد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده و شرکت‌های منسجم و دارای فناوری بالایی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با تاکید بر اینکه چنین رویدادهایی سبب خواهد شد که دانشجویان و فناوران استان انگیزه بهتری برای تجاری سازی ایده‌های خود داشته باشند، افزود: برای این رویداد، شرکت‌ها ایده‌هایی را ارائه دادند که در کارگروه‌های تخصصی در پارک علم و فناوری، بررسی شد و بهترین آنها برای ارائه در رویداد انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در رویداد تا ثریا، با قسمت‌های مختلف کشور هم‌افزایی خوبی ایجاد خواهد شد گفت: پارک علم و فناوری می‌خواهد حلقه‌ای در این زنجیره باشد تا دانشجویان بتوانند به راحتی با دنیای فناوری ارتباط برقرار کنند. این ارتباط از حمایت‌ از ایده‌ها شروع می‌شود و ما تلاش خواهیم کرد تا به تدریج این ایده‌ها به واقعیت تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha