19 بار یورش به مسجدالاقصی و 46 بار منع اذان در مسجد ابراهیمی طی یک ماه
کد خبر: 4154046
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

19 بار یورش به مسجدالاقصی و 46 بار منع اذان در مسجد ابراهیمی طی یک ماه

وزارت اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین از 19 بار یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و 46 بار منع اذان در مسجد ابراهیمی در طول ماه ژوئن خبر داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از اللواء، وزارت اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: در طول ماه ژوئن گذشته، شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان اشغالگر بیش از 19 بار به مسجدالاقصی یورش برده  و همچنین صهیونیست‌ها در مسجد ابراهیمی واقع در الخلیل 46 بار مانع اذان شده‌اند.

این وزارتخانه در گزارشی تصریح کرده است: مسجدالاقصی واقع در شهر قدس اشغالی هر روز به جز شنبه‌ها  و جمعه‌ها با هدف تحمیل تقسیم‌بندی زمانی و مکانی این مسجد در ساعات صبح و عصر مورد هجوم شهرک‌نشینان قرار می‌گیرد. علاوه بر این مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل نیز شاهد حملات مکرر از جانب شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست بوده است.

وزارت اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست در ماه گذشته، به رهبری یهودا گلیک، نماینده سابق کنست و تعدادی از رهبران شهرک‌نشینان افراطی، حمله‌ای صریح و آشکار به مسجد مبارک الاقصی توصیف کرد.  

این وزارتخانه نسبت به جدی بودن قصد اشغالگران برای یهودی‌سازی باب الرحمه نیز هشدار داد. بنابراین گزارش شهرک‌نشینان صهیونیستی در برابر مصلای باب الرحمه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی تورات می‌کنند.

وزارت اوقاف تشکیلات خودگردان همچنین گشایش پله‌برقی در مسجد ابراهیمی از سوی شهرک‌نشینان و با حضور رهبران آنها را نیز محکوم و این اقدام را نقض هویت تاریخی این مسجد و اختیارات اوقاف در آن توصیف کرد.

این وزارتخانه با تأکید بر اینکه بازسازی و مرمت مسجد ابراهیمی، طبق قوانین بین‌المللی در صلاحیت وزارت اوقاف است، خاطرنشان کرد: اوقاف از ابتدا در همه سطوح با این حملات و نقض‌ قوانین مواجه بوده است.

شهرداری قدس اشغالی نیز تحت‌ فشار شهرک‌نشینان، ساکنان شهرک بیت صفافه را مجبور به برداشتن گنبد مسجد الرحمن در این شهر کرد تا ارتفاع این گنبد کوتاه شود و رنگ آن نیز تحت اجبار از طلایی به نقره‌ای تغییر یافت.

یک سال پیش شهرداری قدس اشغالی حکم تخریب طبقه فوقانی مسجد و گنبد را به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز صادر کرد.

انتهای پیام
captcha