غدیر، روز حاکمیت ارزش‌های الهی بر روی زمین است
کد خبر: 4153228
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

غدیر، روز حاکمیت ارزش‌های الهی بر روی زمین است

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: عید ولایت امیرالمومنین(ع)، حاکمیت ارزش‌های الهی و صالحین بر روی زمین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان، شامگاه 15تیرماه، در مراسم «طرح ولایت» که در محل این نمایندگی برگزار شد، اظهار کرد: عید ولایت امیرالمومنین(ع) حاکمیت ارزش‌های الهی و صالحین بر روی زمین است و در واقع آن رسالت نابی که پیامبر اسلام از انبیاء گذشته به ارث برده بود با نصب امام علی(ع)، شخصیتی که قرآن کریم از او به عنوان ولی‌مؤمنین نام برده، ادامه و استمرار پیدا کرد.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در چنین شرایطی گفتند که «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ» و این همان ولایتی است که خداوند در قرآن کریم، استمرار آن را در شجره طیبه انبیاء تا رسیدن به پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت به منصه ظهور رساند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تصریح کرد: جامعةالمصطفی که از برکات انقلاب اسلامی و از یادگارهای امام راحل(ره) و امروز نیز تحت اشراف مقام معظم رهبری است، از مهم‌ترین رسالت‌هایی که بر عهده دارد توسعه، ترویج و گسترش اندیشه ناب اهل بیت(ع) در سطح جهان است.

صالح ابراز کرد: امروز بیش از 50هزار طلبه خارجی از 130 کشور جهان به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌اند یک شبکه بزرگی از علمای ربانی و بلاد را تشکیل دهند و بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان ما نیز امروز در قالب مبلغین در ایام مناسبت‌های مختلف در سطح جهانی به توسعه، ترویج و آشنا کردن جهان اسلام و جهان بشریت با مکتب نجات بخش اهل بیت(ع) اشتغال دارند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که در محرم امسال نیز بیش از 200 نفر از طلاب جامعةالمصطفی مشهد به کشورهای مختلف به عنوان مبلغ اعزام شده‌اند که بخش قابل توجهی از این طلاب در قالب مدرسان علوم دینی در حوزه‌های علمیه در سطح جهان تدریس علوم اسلامی را بر عهده دارند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: شبکه‌ای از حوزه‌های علمیه امروز توسط جامعةالمصطفی در سطح جهان تشکیل شده است. ما در کشورهایی چون پاکستان، هندوستان، عراق، اندونزی، تایلند و کشورهای آفریقایی شبکه‌ای از حوزه‌های علمیه را داریم که این حوزه‌های علمیه به تدریس مستقیم علوم اهل بیت(ع) توسط همین طلابی که از اینجا فارغ‌التحصیل شده‌اند و به کشورهای خود بازگشته‌اند، مشغول هستند. امروز این شبکه روحانیت نه تنها در ایران و عراق بلکه از کشورهای سنتی حوزوی هستند که امروز این شبکه توسط همین طلاب حفظ شده است.

صالح بیان کرد: ترجمه و تألیف کتب اصلی مانند قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، کتب حدیث و روایی و بیش از 4000 عنوان کتاب توسط طلاب به 30 زبان زنده دنیا اعم از انگلیسی، فرانسه، چینی، ترکی، آذربایجانی، مالایا و... ترجمه شده و در دسترس اندیشمندان بزرگ جهان اسلام قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: شاید بتوان گفت یکی از مراکزی که توانسته معارف اهل بیت(ع) را به زبان‌های زنده به صورت مکتوب و در فضای مجازی به جهان معرفی کند، جامعةالمصطفی است و امروز تقریبا هیچ زبان بزرگی در دنیا جود ندارد که نهج‌البلاغه را که یادگار امیرالمؤمنین است را ترجمه نشده باشد.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: سعی ما در جامعةالمصطفی تربیت ولایی طلاب است و امروز استمرار ولایت امیرالمؤمنین(ع) در ولایت فقیه است که امروز این ولایت بر عهده مقام معظم رهبری است.

صالح اظهار کرد: در گذشته برنامه و طرح مطالعاتی شهید مطهری در حوزه‌ها برگزار می‌شد، اما امسال برای اولین بار نمایندگی خراسان طرح مطالعه منظومه آثار رهبر انقلاب را که حاوی بیانات معظم‌له درباره شخصیت امیرالمؤمنین(ع) است، برگزار کرده که در راستای این طرح نیز مسابقه‌ای را هم در نظر گرفته‌ایم که در این مسابقات طلاب ما در یک برنامه هدفمند آثار ایشان را مطالعه می‌کنند و در قالب خلاصه‌نویسی در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار طرح ولایت در مشهد برگزار شد، افزود: همچنین در گذشته طلاب جامعةالمصطفی با طلاب ایرانی در طرح ولایت به صورت مشترکی شرکت می‌کردند، اما امسال برای اولین بار این طرح ویژه تعدادی از طلاب جامعةالمصطفی در مشهد در حال برگزاری است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان گفت: امید است که در این ایام طلاب جامعةالمصطفی به عنوان یک رسالت و جهاد تبیین، ارزش‌های مکتب ولایی اهل بیت(ع) را به زبان‌های مختلف آماده کنند و بتوانند احادیث سیره تربیتی اهل بیت(ع)، ویژگی‌ها و زیبایی‌های مکتب اهل بیت(ع) را به ویژه در این ایام ترجمه و به سطح جهان ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha