فریب تبلیغات فروش سؤالات کنکور ۱۴۰۲ را نخورید
کد خبر: 4152534
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
دانستنی‌های سایبری/ ۳۲

فریب تبلیغات فروش سؤالات کنکور ۱۴۰۲ را نخورید

پلیس فتا ضمن هشدار به کنکوری‌ها اعلام کرد: مجرمان سایبری با تبلیغات دروغین اینترنتی فروش سؤالات مرحله دوم کنکور ۱۴۰۲ و تضمین صددرصدی قبولی در آزمون، در کمین سرمایه متقاضیان هستند.

فریب تبلیغات فروش سؤالات کنکور ۱۴۰۲ را نخوریدبه گزارش ایکنا؛ با نزدیک شده به زمان برگزاری مرحله دوم کنکور سال جاری که ۱۴ و ۱۵ تیر است، همانند سال‌های گذشته البته کم‌رنگ‌تر از قبل، برخی تبلیغات دروغین فروش سؤالات اصلی کنکور در بستر اینترنت به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیربومی دیده می‌شود.

متأسفانه مجرمان سایبری با مانیتورینگ فضای رسانه‌ای کشور و بر حسب مراجعات کاربران به اینترنت و رسانه و پیش‌بینی نیازمندی آن‌ها اقدام به طراحی یک پلتفرم مجرمانه کرده و با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و یا با سوء‌استفاده از نام و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی به ویژه مؤسسات آموزشی معتبر کشور، با ادعای در اختیار داشتن سؤالات کنکور، مبالغ مختلفی تا چند 10 میلیون تومانی را از متقاضیان دریافت و کلاهبرداری می‌کنند.

تاکنون به‌هیچ عنوان سؤالات کنکور‌ قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، منتشر و افشا نشده است و تبلیغات فروش سؤالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا اصلاً سوالی در اختیار فرد نبوده و صرفاً تبلیغ دروغین بوده و با هدف اخذ وجه و سپس عدم پاسخگویی به تماس و ارتباط خریدار اتفاق می‌افتد و یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود، مربوط به کنکور سال‌های گذشته بوده که در قالب سؤالات جدید ارسال می‌شود.

در اغلب موارد، متقاضیان خرید این نمونه سؤالات بدون اطلاع والدین اقدام به پرداخت پول می‌کنند و بیانگر عدم نظارت والدین در این ایام خاص بر فعالیت فرزندان هست.

پلیس فتا ضمن هشدار به کنکوری‌ها اعلام کرد؛ به هیچ عنوان به تبلیغات مربوط به فروش سوالات کنکور و آزمون‌های نهائی در شبکه‌های اجتماعی توجه نکرده و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در این زمینه مراتب را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنید.

فعالیت هرگونه تارنما، صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی پیرامون فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده و جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha