ارائه اطلاعات 10 هزار مربی قرآن به مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4152530
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

ارائه اطلاعات 10 هزار مربی قرآن به مؤسسات قرآنی

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با اشاره به تربیت 14 هزار مربی قرآن از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در سال‌های گذشته گفت: اطلاعات مربوط به حدود 10 هزار نفر از این مربیان در اختیار مؤسسات قرآنی قرار خواهد گرفت.

ارائه اطلاعات 10 هزار مربی قرآن به موسسات قرآنی

حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 1391 با راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور بیش از 14 هزار نفر مربی را در رشته‌های مختلف اعم از حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی، روخوانی و ... آموزش داده است.  

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برای فعالیت در راستای جریان‌‌سازی نهضت حفظ قرآن کریم و تلاش جهت تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در این زمینه، مهم‌ترین زیرساخت و پیش‌نیاز، داشتن مربیان و معلمان توانمند قرآنی است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیش از 300 دوره آموزشی برای 14000 نفر شرکت‌کننده طی سال‌های قبل انجام شد که این دوره‌ها عموماً بر اساس نیاز دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم و موسسات قرآنی بوده است. 

مجیدی‌مهر در پایان با اشاره به اینکه اطلاعات 9572 نفر از این مربیان که موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند در اختیار اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآنی و ادارات کل اوقاف و امور خیریه قرار داده‌ایم، گفت:‌ این اطلاعات ارائه شده است تا موسسات آموزشی فعال در حوزه قرآن بتوانند از طریق این دو نهاد در شهرستان‌های مختلف به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و بر اساس آن برنامه‌های خود را پیش ببرند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۱۸:۳۵
0
0
ملي بودن و ملي شدن طرح حفظ قرآن محل بحث جدي است.
تعداد زياد مخاطب دليل ملي و عمومي بودن آن نيست.
هدف گذاري هاي اشتباه بدعت بدي خواهد شد.
عواقب كارهاي شتاب زده ساليان سال باقي مي ماند.
captcha