دبیر علمی چهارمین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون منصوب شد
کد خبر: 4150057
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

دبیر علمی چهارمین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون منصوب شد

محمود حکمت‌نیا طی حکمی از سوی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر علمی فقه و قانون با عنوان حکمرانی دینی و تنظیم‌گری در مسائل اساسی جهان معاصر منصوب شد.

محمود حکمت نیابه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، عطاءالله رفیعی آتانی در این حکم خطاب به دکتر حکمت‌نیا تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های علمی داخلی و بین‌المللی تلاش نمایید تا با تولید علم، تضارب آراء، گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی علمی به منظور بهینه‌سازی مناسبات دین، فقه و قانون گام جدی و بلندی برداشته شود.

یادآور می‌شود، محمود حکمت‌نیا حقوق‌دان، مدیر گروه حقوق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون با عنوان حکمرانی دینی و تنظیم‌گری در مسائل اساسی جهان معاصر با حضور شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف جهان به صورت حضوری و مجازی در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیش از این اعلام کرده بود: در این کنفرانس تلاش خواهد شد از ظرفیت‌های  مراکز علمی و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام، مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور استفاده شود.

رفیعی آتانی با اشاره به مکان و زمان برگزاری کنفرانس نیز بیان کرد: تلاش بر این است که در آذرماه سال جاری و در آستانه روز مجلس شورای اسلامی این کنفرانس با سخنرانی مقامات برجسته کشوری در قم و تهران برگزار شود.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیش از این سه کنفرانس بین‌المللی با عناوین «فقه و قانون»، «اخلاق و قانون با رویکرد فقهی و حقوقی» و «فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی» را با حضور شخصیت‌های علمی برجسته جهان اسلام، برگزار کرده است.

انتهای پیام
captcha