عمل به ماده 2 قانون مطبوعات مصداق تحقق جهاد تبیین است
کد خبر: 4149613
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
شمسایی:

عمل به ماده 2 قانون مطبوعات مصداق تحقق جهاد تبیین است

مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی شفاف از عوامل تحقق جهاد تبیین است، افزود: در واقع تحقق این مهم عمل به ماده 2 قانون مطبوعات است و نقش رسانه را در رساندن ایران اسلامی به قله‌های بلند موفقیت برجسته می‌کند.

ایمان شمسایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ایمان شمسایی، مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، اول تیر در اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای را عاملی برای دورهمی و رقابت سالم بین اهالی رسانه بیان و از برگزاری جشنواره مطبوعات کشوری پس از 12 سال خبر داد.

 وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره و مراسم‌های مختلف رسانه‌ای از سیاست‌های وزارت ارشاد در دولت سیزدهم است، اضافه کرد: امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و ورود رسانه‌ها با توجه به درخشش‌های قابل توجه در این حوزه بیش از پیش ضروری است. دشمن واقعیت و دستاوردهای نظام اسلامی ایران را در معرض نمایش قرار نمی‌دهند. رسانه‌ها در ماه‌های اخیر بسیار خوش درخشیدند و با وجود اختلاف نظرها سعی کردند بحث درون خانواده‌ها را برطرف کنند.

شمسایی تبیین را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: توصیه ایشان تکلیف را بر ما مشخص کرده و جهت انجام باید برنامه‌هایی تدوین شود. در واقع تحقق جهاد تبیین عمل به ماده 2 قانون مطبوعات است و نقش رسانه را در رساندن ایران اسلامی به قله‌های بلند موفقیت مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه ماده ۴۶ قانون مطبوعات به حوزه امنیت شغلی خبرنگاران پرداخته است و امروز در حال مطرح کردن آن هستیم، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فکر امرات صنفی خبرنگاران است. همچنین تدوین آیین‌نامه در خصوص بیمه خبرنگاران در دست اقدام است.

شمسایی ضرورت تقویت مباحث آموزشی و ایجاد تشکل‌های قوی و ساماندهی صنفی را متذکر شد و افزود: تشکل‌های صنفی پل‌های ارتباطی با حاکمیت هستند و می‌توان از این راه دغدغه اهالی رسانه را شنید. همچنین برنامه‌ریزی برای افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی، خرید تضمینی نشریات توسط کتابخانه‌های عمومی تحت نظر ارشاد و حفظ مرجعیت رسانه‌ای در کشور  در دستور کار قرار دارد.

وی به فعالیت 134 رسانه در قالب‌های مختلف در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: به ازای هر رسانه یک خبرنگار عضو سامانه جامع رسانه‌هاست درصورتیکه ظرفیت استان بیشترست. تلاش براین است که علاوه بر رفع نواقص سامانه جامع رسانه‌ها، خبرنگاران بیشتری به سامانه اضافه شوند و قریب به 8 هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

 شماسایی در پایان سخنان خود اطلاع‌رسانی شفاف، نفی مرزبندی‌های کاذب و تفرقه‌انگیز، تأکید بر اهداف نظام اسلامی و مبارزه با فرهنگ استعماری را از جمله عوامل اثرگذار تحقق جهاد تبیین دانست.

انتهای پیام
captcha