بانک اطلاعات حوزه فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی تهیه شود
کد خبر: 4148658
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

بانک اطلاعات حوزه فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی تهیه شود

استاندار فارس بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات تخصصی در زمینه فرهنگی و تربیتی تاکید کرد و گفت: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 28 خرداد در ادامه‌ سلسله نشست های تخصصی بررسی مسائل فرهنگی و تربیتی، بر ضرورت ایجاد قرارگاه فرهنگی،اجتماعی و هنری استان تاکید کرد و گفت: نیازمند ساماندهی مطالب مطرح شده هستیم؛ روزانه، در زمان مشخص، افراد معینی به صورت ثابت مباحث فرهنگی، هنری و اجتماعی را بررسی کنند.
 
استاندار فارس بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات تخصصی در این زمینه تاکید کرد و افزود: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم. اقدامات زیبا، مثبت، اثرگذار و قابل توجهی در محلات شهرستان‌ها و روستاهای استان انجام می شود که لازم است از طریق فراخوان، اطلاعات ایشان جمع آوری شود.
 
 نماینده دولت در فارس، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس را مأمور کرد تا با حضور مدیران فرهنگی و هنری استان شورای مرکزی تشکیل دهند و ادامه داد: سازمان های فرهنگی هنری کشور متعدد است و می بایست به منظور هم‌افزایی و افزایش بازدهی با یکدیگر همکاری واقعی بنمایند.
 
 استاندار فارس خواستار تاسیس پژوهشکده هنر اسلامی شد و اظهار داشت: با استفاده از ساختار های فعلی یا ایجاد ساختار جدید نسبت به تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی اقدام کنید.
 
 وی، بورسیه کردن دانشجویان مستعد در زمینه‌ی مباحث فرهنگی و هنری، جانشین پروری و تاسیس هنرستان هنری با رویکرد اسلامی را از راه های قابل استفاده برای ارتقاء مباحث فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ی پنج ساله ای با زمان‌بندی مشخص و با در نظر گرفتن مباحث نرم افزاری، سخت افزاری، نیروی انسانی، ساختار سازمانی و عملکردی تدوین شود و قابلیت رصد کمّی را داشته باشد.
 
 ایمانیه در پایان سخنان خود تصریح کرد: طبیعتاً این برنامه به اعتبارات مالی نیاز دارد که می بایست راه های تامین مالی آن نیز مشخص شود.
انتهای پیام
captcha