حل مشکلات جامعه در سایه حرکت جهادی محقق می‌شود
کد خبر: 4148376
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

حل مشکلات جامعه در سایه حرکت جهادی محقق می‌شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه حل مشکلات جامعه در سایه نگاه و حرکت جهادی محقق می‌شود، افزود: جهادگری که امروز با دانش و برنامه همراه است، یادگار جهادسازندگی است.

فرزاد مخلص الائمه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، ۲۷ خرداد، در همایش تجلیل از جهادگران و سنگرسازان استان‌های مرکزی و کردستان که در سالن اجتماعات اداره کل جهادکشاورزی استان برگزار شد، با طرح این پرسش که امام(ره) در روزها و ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب چه دیدند که با وجود دستگاه‌های اداری، اقدام به تشکیل نهادها  و بنیادهای متعدد کرده و وظایفی برعهده آنان گذاشتند، به اهمیت نقش این نهادها در رفع گرفتاری مردم و رفع محرومیت‌ها به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار اشاره کرد.

وی تشکیل نهادها و بنیادها مردمی و جهادی در سال‌های ابتدایی انقلاب به فرمان حضرت امام را اقدامی خردمندانه و به جا دانست و ادامه داد: با وجود اینکه اداراتی همچون آموزش و پرورش وجود داشت، اما دستور راه‌اندازی نهضت سوادآموزی را صادر فرمودند تا بدین شکل روند سوادآموزی با قدرت و جدیت بیشتر پیش رفته و بیسوادی ریشه‌کن شود. همچنین کمیته امداد در کنار بهزیستی و بنیاد مسکن در کنار وزارت مسکن ایجاد و وظایف محول را به بهترین شکل انجام دادند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: دیوان‌سالاری بیمار و معیوبی که از اوایل دهه ۵۰ به شدت در نظام اداری کشور سایه انداخت بود باعث شد تا امام راحل دستور تشکیل نهادهای انقلابی و جهادی را صادر فرمایند. امام دو راه اصلاح نظام اداری که فرایندی زمان‌بر بود و ایجاد نهاد‌های انقلابی را پیش‌رو داشت که ایشان با توجه به مصالح کشور روش دوم را انتخاب و به جوانان انقلابی اعتماد کرد و آثار مثبت آن را در 45 سال گذشته شاهدیم.

مخلص‌الائمه با یادآور شدن این مطلب که سازمان‌های انقلابی و جهادی به منظور رفع نقیصه‌های نظام اداری معیوب پهلوی که مردم از آن ناراضی بودند شکل گرفت و کارهای خود را با برنامه جهت جبران کاستی‌ها پیش بردند، ادامه داد: این اقدام در واقع انقلاب اداری بود که در کنار انقلاب فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شکل گرفت.

وی با بیان این مطلب که اصل کار جهادی کاری ارزشمند و قابل توجه است، اضافه کرد: جهاد و جهادگری که امروز با دانش و برنامه همراه است، یادگار جهادسازندگی است و این مسیر همچنان با قدرت و با شتاب در حال حرکت است.

استاندار به رشادت جهادگران در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: جهادگران عرصه سازندگی در 8 سال رشادت و جهاد بسیار خوش درخشیده و با ساخت جاده و سنگر سهم به سزایی در پیروزی رزمندگان در عملیات‌های متعدد داشتند و در این راه ۳ هزار سنگرساز بی‌سنگر به شهادت رسیده است.

مخلص‌الائمه در پایان با تأکید براینکه اقدامات جهادی و تنها راه صحیح در رفع مشکلات است که باید با شتاب دنبال شود و تحول در عرصه‌های مختلف در سایه اقدام جهادی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام
captcha