مروج اندیشه شهدا در میان جوانان باشیم
کد خبر: 4147990
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
در دیدار با خانواده شهید داریوش اصل جوادیان مطرح شد

مروج اندیشه شهدا در میان جوانان باشیم

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) گفت: دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدا با هدف اشاعه اندیشه شهدا برگزار می‌شود. سیره شهیدان می‌تواند راه سعادت دنیا و آخرت را پیش روی ما گذارد.

به گزارش ایکنا، هشتمین دیدار جامعه قرآنی در سال ۱۴۰۲ به دیدار خانواده شهید داریوش اصل جوادیان اختصاص داشت. در این دیدار که عصر دیروز ۲۴ خرداد انجام شد، رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج محمد رسول الله (ص)، سیدمحمد کرمانی، محمد آزاد و محمد مکری، قاری و فعالان قرآنی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه رحیم قربانی اظهار کرد: خدا را شاکرم بار دیگر توفیق شد تا به همراه تنی چند از جامعه قرآنی دیداری با خانواده شهدای قرآنی داشته باشیم. این دیدارها هفت سالی است به صورت هفتگی برگزار می‌شود، البته مدتی به دلیل شیوع بیماری کرونا در برگزاری این امر تاخیر به وجود آمد. این دیدارها با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود و در تلاشیم ابعاد شهدای قرآنی را شناسایی کرده و در معرض دید جوانان و عموم مردم قرار دهیم.

وی افزود: شهید داریوش اصل جوادیان شاگرد استاد سیدمحسن موسوی‌بلده بود. استاد موسوی بلده ۲۶ شهید قرآنی را در جلسه قرآنشان تربیت کرده‌اند.

در ادامه جلسه خدیجه سلطان مقصودی، همسر شهید گفت: همسرم، سال ۶۵ به شهادت رسید. من با وی یک سال زندگی مشترک داشتم. حاصل ازدواج ما یک دختر است. سالها پیکر شهید مفقودالاثر بود تا اینکه در نهایت پیکر پاک وی به وطن بازگردانده شد. او در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید. اکثر مواقع در منطقه عملیاتی کردستان حضور داشت. شهید جوادیان به لحاظ اخلاقی یک انسان نمونه بود. وی هیچگاه نماز اول وقت خود را فراموش نمی کرد. همچنین او در امر آموزش قرآن نیز مشغول فعالیت بود چون تاکید ویژه داشت قرآن را به نوجوانان و کودکان آموزش دهیم.

وی گفت: یکی از علایق ویژه همسر شهید حضور در نماز جمعه بود. همچنین او به پدر و مادر خود عشق می‌ورزید، وی وفاداری به انقلاب را یک تکلیف می‌دانست و همیشه سخنان امام (ره) برایش اتمام حجت بود.

همسر شهید تاکید کرد: توصیه من به همه جوانان و مردم کشورم این است که به آرمان‌های شهدا وفادار باشند، چون تنها از طریق پایبندی به فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌توانیم مشکلات متعدد را پشت سر گذاریم.

وی در پایان بیان کرد: بنیاد شهید، همیشه حامی خانواده شهدا بوده است البته ما نیاز مالی به بنیاد نداشتیم اما بنیاد شهید در کمک‌رسانی به خانواده شهدا هیچگاه کوتاهی نکرده است.

انتهای پیام
captcha