تشریح فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی
کد خبر: 4147913
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

تشریح فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، فعالیت‌ها و اقدامات ویژه قرآن، عترت و نماز استان را تشریح کرد.

سیداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، امروز 24 خردادماه، در نشست خبری هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که با حضور اصحاب رسانه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های مختلفی را در استان برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کردیم که یکی از این طرح‌ها، طرح «شهید قاسمی» بود که بیش 60هزار دانش‌آموز در مسیر یادگیری روخوانی و روانخوانی قرآن قرار گرفتند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، طرح دیگری تحت عنوان «حافظ شو» را برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم که یک فعالیت بسیار ارزشمندی بود که دانش‌آموزان به صورت دسته جمعی بحث حفظ قرآن را آموزش می‌دیدند. در این طرح بیش از 500 آموزگار شرکت کردند و نزدیک به 10 هزار دانش‌آموز جزء 30 را به صورت جمع‌خوانی یاد گرفتند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در واقع این یک روش جذاب و جدیدی بود که امیدواریم در سال آینده بسیار گسترده‌تر شود.

اصغرزاده ابراز کرد: در حوزه قرآن نیز باید گفت که خوشبختانه استان خراسان رضوی موفق به کسب چندین افتخار شده است، به گونه‌ای که مقام برتر گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی کشور توسط گروه دختران دارالقرآن ناحیه سه مشهد را کسب کرده است، در حوزه مسابقات قرآنی هم خوشبختانه چندین سال است که دانش‌آموزان این استان رتبه اول استانی را در مسابقات کشوری کسب می‌کنند.

وی تاکید کرد: البته در حوزه قرآن نیز چندین رشته را به صورت جدید و برای اولین بار بود که در استان انجام دادیم، از جمله مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی مدارس استان بود که اتفاق خوبی در این حوزه رقم خورد و برکات زیادی به همراه داشت و امیدواریم که این رشته هم به صورت کشوری برگزار شود، زیرا می‌توان از این گروه‌ها در مدارس برای تشکیل گروه‌ها، جلسات و ارائه برنامه‌های قرآنی در مراسم مختلف استفاده کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما از اواخر آذرماه با توجه به همکاری که آستان قدس رضوی با ما داشتند، روزانه حضور 500 دانش‌آموز را در حرم مطهر رضوی داشتیم، به گونه‌ای که از صبحانه مهیمان‌سرای حضرت تا هنگام اذان ظهر یک زیارت ویژه و متفاوتی را برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه برنامه‌ریزی کردیم و نزدیک به 6 هزار دانش‌آموز را در این زیارت ویژه شرکت دادیم.

اصغرزاده ابراز کرد: در حوزه عترت نیز استان خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه مجازی پایگاه‌های هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی انتخاب شد. در این راستا پویش‌هایی را برگزار کردیم که یکی از این پویش‌ها تحت عنوان«خیمه ما» با همکاری آستان قدس رضوی برگزار شد که بر اساس این طرح، در دهه کرامت نزدیک به 8000 اثر از مدارس سراسر کشور برای انجام فعالیت‌ها در دهه کرامت برای ما ارسال شد و بناست که از میان آثار هیئات مذهبی، 40 اثر را انتخاب و از آن‌ها دعوت کنیم و به مدت سه روز در مشهد پذیرای آن‌ها باشیم.

وی اظهار کرد: در حوزه نماز هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. بحث 7000 فرش محرابی یکی از این اقدامات بود که با 80 درصد تخفیف در اختیار مدارس قرار داده شد و علاوه بر این نیز بناست که برای 10هزار متر مربع دیگر هم تحویل فرش محرابی را داشته باشیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حوزه پایش نماز هم گروه‌های خوبی در مدارس و ادارات تشکیل شد و امیدواریم که این فعالیت‌های معنوی و ثمر بخش در آینده به صورت گسترده‌تری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha