فعالیت‌های قرآنی در خراسان رضوی از جایگاه مطلوبی برخوردار است
کد خبر: 4147904
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مدیر کل آموزش و پرورش:

فعالیت‌های قرآنی در خراسان رضوی از جایگاه مطلوبی برخوردار است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خوشبختانه خراسان رضوی به لحاظ فعالیت‌ها و مسابقات گسترده‌ای که در حوزه قرآن، عترت و نماز انجام داده، جایگاه مطلوبی را کسب کرده است.

سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، امروز ۲۴ خردادماه، در نشست خبری هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که با حضور اصحاب رسانه در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی در حوزه قرآن، عترت و نماز و برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و فرهنگیان جایگاه خوبی در کشور دارد و تاکنون هم آنگونه که از این استان که سرزمین امام رضا(ع) است، انتظار می‌رود، فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته و جایگاه خوبی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: البته که باید برنامه‌هایی بیش از این را داشته باشیم و برنامه‌های قرآن، نماز و عترت این استان باید فوق همه برنامه‌ها باشد، از این‌رو شایسته است که ما به عنوان یکی از متولیان این حوزه تمام ساز و کار برنامه‌های خود را همانگونه که در سند تحول آمده است با آموزه‌های قرآنی تطبیق دهیم و همواره چنین انتظاری از این استان پر برکت وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: این در حالی است که اقدامات و فعالیت‌های ارزنده این استان به گونه‌ای بوده است که بزرگان قرآنی با تجربه‌ای که در خدمت آن‌ها هستیم برخاسته از این استان هستند که موجب افتخار آموزش و پرورش و جامعه عزیز خراسانی است.

شوشتری بیان کرد: در سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای را در سه محور داشته‌ایم. محور اول در رابطه با توانمندسازی همکاران فرهنگی مقاطع ابتدایی در رابطه با قرآن بوده است.

وی اظهار کرد: محور دوم هم در رابطه با فراهم کردن امکانات قرآن که خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت گرفت. یکی از اقدامات ارزشمندی که در این راستا صورت گرفته است، نشستی بود که هفته گذشته با اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان در رابطه با طرح وقف قرآن، عترت و نماز که در استان برگزار شده بود و در حال حاضر نیز این طرح به ثمر نشسته است، داشتیم و امیدواریم که این طرح را مجددا ترویج کنیم و توسعه دهیم تا جذب بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: به واقع که ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز برای دانش‌آموزان استان از جمله منافع این طرح به‌شمار می‌رود و همچنین باید گفت که به دنبال این طرح نیز موقوفات و مبالغ خوبی جمع‌آوری شد.

شوشتری گفت: محور سوم نیز مسئله دانش‌آموزی و پرداختن به تدریس قرآن در مدارس است و به عبارتی موضوع تعلیم و تربیت روخوانی و روانخوانی قرآن بوده است که در همین راستا اقدامات گسترده‌ و ارزشمندی صورت گرفته است و بر اساس این محورها نیز پایش‌های گسترده‌ای در رابطه با نمازخانه‌ها، دارالقرآن‌ها و... در مدارس انجام شده است.

وی اظهار کرد: همکاری‌های آستان قدس رضوی با مدارس در رابطه با پوشش و مشروف شدن دانش‌آموزان فعالیت‌های بسیار خوب و موثری بوده است، به گونه‌ای که جشن تکلیف‌های 6000 نفری، دعوت دانش‌آموزان حاشیه شهر به صبحانه‌ گرم حضرت و سایر برنامه‌های آموزشی را با همکاری آستان قدس رضوی داشته‌ایم.

شوشتری ابراز کرد: ساخت نمازخانه در مدارس، مفروش شدن نمازخانه‌های مدارسی که فرش نداشتند، قرار گیری امام جماعت در نمازخانه‌ها و رفع سایر مشکلاتی که مدارس در حوزه نماز داشتند، از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش بود که آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سال گذشته بر اساس فراخوان دانش‌آموزی، ناچار بودیم بسیاری از نمازخانه‌ها را به کلاس درس تبدیل کنیم، اما سعی داریم که مجددا این نمازخانه‌ها را بازگردانیم تا مجددا فعالیت سابق خود را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha