موافقت نمایندگان مجلس با یک‌فوریت لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف
کد خبر: 4147542
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

موافقت نمایندگان مجلس با یک‌فوریت لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف

نمایندگان مجلس با بررسی یک‌فوریتی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف با هدف بررسی دقیق‌تر موافقت کردند.

صحن علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، نمایندگان در نشست علنی امروز، سه‌شنبه 23 خرداد، مجلس شورای اسلامی با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف به صورت یک فوریت با 185 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با بررسی دو فوریت لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف با 133 رأی موافق، 73 رأی مخالف و 11رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از رأی نمایندگان به بررسی یک‌فوریتی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: هیچ شکی نیست که موضوع لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه امروز ما است و این وظیفه همه ما است تا در این جا تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این باب که یک فوریت این مسئله تصویب شد به این معنا نیست که مجلس به اهمیت این موضوع توجه نداشت، قطعا این موضوع از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار است، واقعیت این است که این لایحه فقط جنبه جرم‌انگاری داشته، موضوع مربوط به حجاب قبل از اینکه بحث قضایی و جرم‌انگاری داشته باشد، یک بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی و یک بحث فلسفی است و از همه مهم‌تر یک موضوع هویتی در انقلاب اسلامی و ایران عزیز است و بحث تمدنی محسوب می‌شود.

وی افزود: ما در مجلس مصمم هستیم با کمک یکایک شما و همه نخبگان جامعه این مسئله را پیش ببریم و در این جا دست نیاز دراز می کنیم به عزیزان خود در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همه دلسوزان نظام که مجلس را کمک کنید، ما اگر به یک فوریت این لایحه رأی دادیم برای این بود که زمان داشته باشیم یک لایحه همه جانبه‌ای که ابعاد مختلف آن کامل و سند پرافتخاری باشد تا از ولنگاری‌ها جلوگیری کند، تدوین شود. حتما عده ای هستند که معارض این موضوع هستند و با حجاب دشمنی می‌کنند که باید برخورد قضایی و قهری داشته باشیم. غافل نشوید که آموزش و پرورش و صدا و سیما در این جا مهم هستند و دستگاه‌های فرهنگی نیز وظیفه دارند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در گزارشی که کمیسیون فرهنگی قرائت کرد 32 دستگاه که وظیفه فرهنگی و اجتماعی دارند در این موضوع قصور داشته‌اند ولذا باید قانون قوی و جامعی بنویسیم و  وظیفه خودمان را به درستی عمل کنیم.

قالیباف تصریح کرد: از اینکه دوستان به یک فوریت برای دقت در تکمیل این کار رأی دادند تشکر می‌کنم. مطمئن باشید در اسرع وقت ولی با طرحی جامع و کامل در خدمت شما هستیم.

انتهای پیام
captcha